Supporttekniker till servicedesk

Supporttekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två IT-supporttekniker till vår servicedesk. Du kommer att arbeta med service och support i vår första linje. Tillsammans med kollegor kommer du att vara IT-avdelningens ansikte utåt och ingå i en IT-organisation med höga ambitioner och en strävan att alltid bli lite bättre.

Servicedesk är den grupp där IT-relaterade användarärenden från medarbetare och elever kommer in via telefon och vår ärendeportal. Vår ambition är att ge bästa möjliga service och bemötande. Din arbetsuppgift är att ge support via telefon och att arbeta med ärenden i våra ärendeköer, primärt genom fjärrstyrning av användarens dator. Du hanterar felavhjälpning och felsökning med hjälp av instruktionsbundna kunskapsartiklar i vårt ärendehanteringssystem. Till stöd har du de processer och rutiner som finns framtagna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har även arbetslivserfarenhet inom kundservice eller supportyrket med god telefonvana.

För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha förmåga att kommunicera med användare men även med tekniker inom avdelningen. Du har hög social kompetens och ett stort teknikintresse. Då vi arbetar i en verksamhet som är i ständig förändring ser vi att du är en person som kan arbeta i högt tempo. Du har ett stort intresse för service och bemötande och stort engagemang för kunden samt vilja och nyfikenhet att lära dig mer. Du talar flytande svenska och har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt god förståelse i engelska.

Det är meriterande om du även:
o har kunskaper i Microsofts klientapplikationer och klientoperativsystem
o känner till ITIL och LEAN, då vi arbetar utifrån dessa metoder
o har kunskap i hantering/administrering av Ipad, Iphone och Androidenheter

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Olofsson
0470-410 04, 0470-415 00
Facklig företrädare
0470-410 00
kontaktcenterchef Anna Johansson
0470-414 03
Vision, Ulf Elm
0470-415 64
IT-arkitekt Niklas Hörling
0470-439 87
Jusek Anders Freidh
0470-416 21
Utvecklingschef Anna Karlsson
0470-415 94
Kommunikationschef Annika Svensson Predikaka
0470-79 69 69
ordförande kommunens revisorer Elsa Jönsson
0470-410 60
kommunchef Ove Dahl
0470-413 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Kommunledning
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Besöksadress

Västra Esplanaden 18 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024