Supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Avdelningen Servicedesk i Malmö står inför nya utmaningar och är i behov av att nyanställa tekniker. Företagspresentation ErgoGroup levererar drift- och konsulttjänster inom IT-infrastruktur och affärssystem till mellanstora organisationer i Norden. ErgoGroup har över 30-års erfarenhet av affärsstödjande IT, vilket gör att företagets leveranser kännetecknas av både förutsägbarhet och nyskapande. Sammantaget ger detta kunderna en långsiktig och trygg plattform att utveckla sin affär på. Arbetsuppgifter Som tekniker på vår servicedesk i Malmö kommer du att arbeta med den dagliga leveransen av avdelningens åtagande enligt befintliga avtal med syfte att hålla en hög kundnöjdhet. Arbetet omfattar bl.a. användaradministration och support. Tjänsten ställer höga krav på samarbetsförmåga och ansvarstagande. Utbildning/erfarenhet Du har någon form av eftergymnasial utbildning och har arbetslivserfarenhet från callcenterarbete. Du har följande kompetenser: - OS: kunskaper om olika operativsystem - Officepaketet, framförallt Outlook. - Användaradmin: Active Directory och Novell Netware - NDS. - Citrix Metaframe Generellt har du allmän hårdvarukunskap samt nätverkskunskaper. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Personliga egenskaper - God kommunikativ förmåga - Helhetssyn - Initiativrik - God samarbetsförmåga - Stresstålig Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem, är serviceinriktad och gillar att jobba i ett högt tempo. Du tycker även att det är roligt att prata i telefon.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ERGOGROUP AB
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 7 augusti 2007
  • Ansök senast: 30 september 2007

Liknande jobb


Network Engineer

Network Engineer

26 april 2024

26 april 2024

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker

24 april 2024

IT-tekniker Mölndal

IT-tekniker Mölndal

23 april 2024