Supporttekniker till servicedesk vikariat

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Servicedesk är den enhet som jobbar främst med att leverera support till användarna i Göteborgs stad via telefon.
Vi hanterar 4500 samtal per månad och har 15 supporttekniker som besvarar kollegorna i stadens frågor angående IT-support.
Servicedesk består totalt av cirka 20 personer. Utöver supporttekniker finns en informatör för support, en incidentmanager och en problemmanager.

Som supporttekniker inom servicedesk tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till våra kollegor i staden via telefon och fjärradministrationsverktyg.

Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda relationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha en hög stresströskel.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande. Du ska ha en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support via telefon på datorer, skrivare och övrig kringutrustning.
Du ska ha erfarenhet från arbete att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg samt registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem, meriterande är erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Du ska ha kunskap och erfarenhet av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som ska lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen.
Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows, VPN, Internet/Intranät samt call-centersystem för supportverksamhet. Meriterande är om du har kunskap om Lotus Notes.

Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är intraservice en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stabschef Petra Bengelsdorff
031-367 83 37
Enhetschef Anders Backlund
031-367 80 06
Förvaltningschef Nisse Waldefeldt
031-367 82 96
Enhetschef Helle Mikkelsen (30/1-6/2)
031-367 81 73
Enhetschef Maria Egeröd (22/1-29/1)
031-368 65 15
Enhetschef Birgitta Andersson
031-367 80 38
Enhetschef Anna Holmberg Björk
031-3686541
Verksamhetschef Ebher Sandwing
031-367 81 84
Enhetschef Peter Tollesson
031-367 84 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg, Intraservice
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Visstidsanställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: 2016-09-30 .
  • Publicerat: 21 augusti 2015

Besöksadress

Rosenlundsgatan 4
None

Postadress

411 20 Göteborg
GÖTEBORG, 40482

Liknande jobb


19 maj 2024

17 maj 2024