Supporttekniker till Supportcenter

Supporttekniker till Supportcenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Vad sägs om att gå längs havet på lunchrasten, med en vacker utsikt över Danmark och en havsbris mot kinden? Du kanske vill ha en flexibel arbetsplats där du kan jobba både platsoberoende och på kontoret? Eller vill du hellre vara med i en av landets största digitala utvecklingsresor? Ingen fara, hos oss kan du få allt samtidigt.

Helsingborg har bestämt sig för att bli en av Europas mest innovativa städer och satsar 250 miljoner kronor på välfärdsinnovation fram till den internationella stadsmässan H22 sommaren 2022. Vi ska ligga steget före i att utveckla digitaliseringsmöjligheter och på så vis underlätta för staden att snabbare komma ut med innovation och nya digitala tjänster.

Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, växa och skapa din framtid hos oss. Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande. Vi tycker det är viktigt med en god balans mellan jobb och fritid och erbjuder en flexibel arbetsplats. Vårt kontor ligger i hjärtat av Helsingborg och på lunchpromenaden kan du njuta av både havsluft och finkaffe i hamnen.

Vi är nu på jakt efter en ny kollega till Supportcenter. Teamet arbetar med support till stadens IT användare och hanterar vardagliga frågeställningar, beställningar och felsökning av hårdvara och mjukvara. Teamet består idag av 20 medarbetare som arbetar nära tillsammans med övriga team/enheter på Digitaliseringsavdelningen.  

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Supportcenter kommer du att hjälpa användare med deras IT-relaterade ärenden. Du kommer att ge support via mejl, fjärrstyrning, telefon och ärendehanteringssystem. Medarbetarna i Helsingborgs stad kommer från varierande verksamheter med olika system och applikationer vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du ha:


• Arbetat något eller några år inom IT support
• Eftergymnasial utbildning inom IT support eller IT drift.
• Mycket goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem, Active Directory och kontoadministration.
• Lätt för att uttrycka dig väl på svenska, både tal och skrift, då detta krävs i dialogen med våra användare.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du ihärdig och lösningsfokuserad, du gillar att ta egna initiativ och du samarbetar väl med andra. Du har en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du har inga problem med att sätta dig in i och även utveckla nya rutiner, processer och ser vikten av teknisk dokumentation. För att trivas i rollen ser vi också att du är självgående, effektiv, gillar struktur samt trivs med telefonen som arbetsredskap.

Vår ambition på Supportcenter är att jobba proaktivt med automatisering, utveckling av verktyg och skapa självserviceguider för att effektivisera och underlätta för oss själva. Vi ser det därför som meriterande om du har kapaciteten att komplettera den traditionella Supporttekniker rollen med denna typ av arbete. Vi ser också dessa meriterande delar som naturliga för dig som på sikt vill växa in i en mer senior roll.

Meriterande kunskaper/erfarenhet:


• Erfarenhet av scripting/automation genom powershell.
• M365 och Azure.
• Windows server och Linux
• God kännedom om ITIL processen.
• Förmåga att skriva användarguider på ett pedagogiskt vis.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-07-08. Intervjuer sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse

Varaktighet: Tillsvidare

Antal tjänster: 1

Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024