Supporttekniker till trevligt företag

Supporttekniker till trevligt företag

Arbetsbeskrivning

Vi söker en duktig supporttekniker som vill vara med på en tillväxtresa hos vårt kundföretag som satsar på Göteborg som en viktig del av bolagets framtid. Du kommer att vara en del av ett gott IT-gäng som trivs ihop. De ser nu fram emot ännu en härlig kollega till deras team som kan bidra som person, men också med kvalitet och utveckling för IT-supporten som funktion. Är det dig vi söker?

Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Tjänsten är placerad i centrala Göteborg. Uppdraget börjar så snart vi funnit rätt person.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som supporttekniker 1st/2nd line. Ditt dagliga arbete går ut på att hantera incidenter och tjänstebegäran från företagen inom koncernen. Inkommande ärenden hanteras via ärendehanteringssystem, mejl och telefon. Plattformen är nästan uteslutande Windowsmiljö.

Du kommer att få arbeta brett i en mycket spännande entreprenörsdriven miljö som kommer att inspirera rätt person. Gruppen idag består av fyra personer, men kommer att utökas i den närmaste framtiden.

Din profil och kvalifikationen
Du har tidigare erfarenhet av rollen som supporttekniker och vill fortsätta att utvecklas i en bred och rolig roll på rätt företag. Du har tidigare erfarenhet av Active Directory, Windows 7/Windows 10 och Microsoft Office 365, skrivare, nätverk och andra delar av en företagsmiljö.

Det är meriterande om du har erfarenhet av hårdvara i någon form, samt om du har tidigare erfarenhet av ITIL-processer.
Som person ser vi att du är social, strukturerad och pedagogisk. Du trivs i att arbeta i team och ge exemplarisk support till användarna.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så tveka inte att registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 1 september 2020

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024