Supporttekniker - utvecklande tjänst

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett internationellt och välkänt företag med fantastiska utvecklingsmöjligheter? Är du IT-intresserad och gillar att hitta lösningar på kollegors problem? Har du dessutom en servicekänsla utöver det vanliga? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker en supporttekniker till ett konsultuppdrag hos vår kund. Med ett flertal decennier på nacken är de idag en av de ledande aktörerna gällandes leverans av handel och börsteknologi till bolag i nästan hela världen. Tjänsten är placerad i Stockholm med lokaler i utkanten av innerstaden.

Här ingår du i en supportgrupp som tar emot och jobbar med alla möjliga problem: lösenord, VPN, Citrix, Blackberries, problem i AD, RSA, installationer av nya datorer och program, mailproblem etc. Allting loggas i ett ärendehanteringssystem, och de problem som är för avancerade för gruppen eskaleras internt. Du kommer att jobba skift i 12-timmarspass, oftast 08-20 eller 20-08 - gruppen finns på plats dygnet runt året runt!

De som ringer in jobbar på företaget och kan sitta i Sverige, USA eller något annat land. Du kan komma att prata med en tekniker eller en högt uppsatt chef och det är oerhört viktigt att du oavsett situation uppträder på ett serviceriktigt och professionellt sätt, samt klarar av att föra tekniska dialoger på både svenska och engelska. Du får lära dig grunderna som behövs för att utföra arbetet, men är du duktig finns möjligheter att lära dig mer med hjälp av kollegorna och växa med uppgiften. Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
- Gymnaiseutbildning med IT-inriktning
- Meriterande med erfarenhet av support
- Meriterande med erfarenhet av arbete i Active Directory
- Meriterande med kunskaper om Citrix, VPN, RSA och Remedy
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Omfattning och tillträde
Tillträde omgående, tillsvidare. Heltid, månadslön.

Ansökan
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Ange referensnummer (8917DB).

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
8917DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juni 2013

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024