Supporttekniker/handläggare till Teknikenheten

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration, utveckling, tekniskt stöd och hanterar lokaler för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i centrala Jönköping. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Att arbeta statligt innebär att skapa samhällsnytta för alla som bor i Sverige och bygga Sveriges relationer med omvärlden. Uppdraget är att på ett tillgängligt, rättssäkert och effektivt sätt utföra den verksamhet och tillämpa de lagar som riksdag och regering beslutat om.
Teknikenheten ansvarar för utveckling, installation, förvaltning och support av tekniska stödsystem inom Sveriges Domstolar. Tekniken utgörs av ljud- och bildsystem för in- och uppspelning, videokonferens-, presentationssystem, fast- och mobiltelefoni, passagesystem, inbrottslarmsystem samt kameraövervakning.
En kunnig och effektivt kund- och användarsupport är nödvändig för att hjälpa och stödja ansvarig personal ute på domstolarna.
Avdelningen, i vilken teknikenheten ingår, omfattar även lokalenheten, säkerhetsenheten samt enheten för Intern fastighetsservice. Inom kort flyttar vi in i renoverade och moderna lokaler i Jönköping.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet kommer att ge dig stora möjligheten att utvecklas både som person och i din yrkesroll tillsammans med engagerade medarbetare och intressanta arbetsuppgifter.
Som supporttekniker/handläggare kommer du att arbeta med att hjälpa personal vid Sveriges Domstolar med användarhandledning, felhantering, åtgärder och uppföljning. Du kommer att arbeta med att vidarutveckla samt konfigurera domstolarnas videkonferenssystem tillsammans med ansvarig för videokonferensinfrastrukturen. Arbetet sker till största delen via telefonisupport, epost, videokonferens, fjärrövervakning samt Domstolsverkets ärendehanteringssystem. I arbetet ingår kontakter med entreprenörer, förebyggande åtgärder, uppföljning samt fakturahantering. Du kommer även att medverka vid utbildning, service, supportmöten, besiktningar samt stötta enheten i dess kontinuerliga utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi uppskattar om du är en öppen och positiv person som passar in i gruppen och har en bred teknisk kompetens med intresse för service. Du kommer att vara Domstolsverkets ansikte utåt och vi ser att du kommer att verka för enhetens engagemang, delaktighet och återkoppling.
Du bör ha en utbildning motsvarande gymnasium, gärna med teknisk inriktning, samt goda kunskaper i teknik och AV-system. Anställningen förutsätter att du är serviceinriktad, strukturerad, noggrann samt kvalitets- och utvecklingsinriktad. Vi uppskattar att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

ÖVRIGT
Placeringsort Jönköping.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Domstolar, Domstolsverket Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 25 april 2017

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024