OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Kriminalvården är landets femte största myndighet med ca 10 000 medarbetare och omsätter ca 8 miljarder kronor varje år.
Kriminalvården startade ett servicecenter 1 januari 2015, som skall försörja myndigheten med personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Det nya administrativa centret ska avlasta vår klientnära personal samt förbättra kvalitén på de administrativa processerna.
Du blir placerad i nya fräscha lokaler 5 minuter från Resecentrum, Norra Promenaden 86, Norrköping.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsterna är placerade inom sektionen för Kundcenter. Kundcenters ansvar omfattar reception och resebokningar, HK Kontorsservice samt Växel och support.
Rollen är inriktad på första linjes-support avseende ekonomi – lön och personaladministrativa frågor mot chefer och övrig personal i verksamheten.
Vi arbetar i team för att ge god kvalitet och vi arbetar aktivt för att utveckla vår personal och våra tjänster. Du har ett intresse för att arbeta i en föränderlig miljö.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi, KY-utbildning inom ekonomiadministration, personaladministration eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund. Som person är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är tydlig och ansvarsfull och kan bidra med en positiv atmosfär.
Vad gäller tidigare erfarenheter ser vi gärna att du har erfarenhet av support, ekonomi- och personaladministration och gärna i ekonomiprogram, personalsystemet Heroma. Du har goda kunskaper i MS Office (Excel och Word) och gärna erfarenhet av arbete i statlig tjänst.
Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-704 704
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Rikard Malm
0708-193856
Chef för sektionen EA. Annika Rydberg
011-496 39 02
Systemförvaltare Robin Kuosmanen
011-4963589
Malin Westerberg
011-496 39 30
Handläggare Lena Hansson
011 49 63 174
Sektionschef Fredrik Thorell Westerberg
011-49 63410
Sektionschef Annika Rydberg
0761-314854
Utredare/ stf Sektionschef (Nås under v.28) Lena Hansson
011-4963174
Sektionschef KC (Nås under v.30) Rikard Malm
011-496 38 56
Sektionschef PA (Nås under v.31-32) Minna Forsblom
011-49 63 170