OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du svensktalande och kan
norska eller finska? Har du arbetat som
drifttekniker, kundtjänst eller IT-support? Du kanske har erfarenhet
av Windows, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager och
nätverk? Vi vill gärna komma i kontakt med dig, en serviceinriktad
person med stort tekniskt intresse! Hos oss får du möjlighet att ständigt
utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig
support till våra kunder.
IT-supporttekniker på Advania 🚀
I rollen som IT-supporttekniker
inom Advanias Servicedesk är du en problemlösare och tekniker med varierande
arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika
IT-miljöer och hitta lösningar på kluriga IT-problem.
Inom vår Servicedesk arbetar vi
utan uppdelning mellan första och andra linjen. Vi delar istället på inkommande
ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som
möjligt i första supportteamet. Det är viktigt för oss att våra kunder får så
bra support som möjligt så fort som möjligt och vi tror att en viktig del av
det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.
Placeringsdetaljer:
Svensk
och Norsktalande: Placeringen
är i Stockholm Liljeholmen.
Svensk
och Finsktalande: Placeringen
är i Stockholm Solna.
Hos oss arbetar
du bland annat med:
- Ta emot ärenden från vår kunds användare och ge ett bra
bemötande
- Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
- Active Directory administration
- Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på
kundnöjdhet
- Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias
supportleverans
Vad vi söker hos dig ✨
För att du ska
trivas i rollen som IT-supporttekniker hos oss ser vi att du är
serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att
jobba i grupp. Du trivs i en miljö där vi delar kunskap med varandra och ligger
i framkant vad beträffar tjänster och teknik. Vi pratar svenska på kontoret,
men i just denna roll behöver man även vara norsk eller finsktalande.
Krav:
- Relevant utbildning eller erfarenhet av IT-support eller kundtjänst
- Flytande svenska samt kunna någon utav nedanstående språk i tal och skrift
-norska
-finska
Meriterande är erfarenhet inom någon eller
några av nedanstående punkter:
- Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient
- Active
Directory
- Office 365
- Microsoft Endpoint Manager
- Nätverk
- Hårdvara
- Ärendehanteringssystem
- Bekant med ServiceNow
- Stort eget intresse och driv
- Förmåga och intresse att genomföra felsökning
Vi ser fram emot din ansökan! 👋
Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrunder, erfarenheter och synsätt, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och stärker såväl effektivitet som kreativitet i vårt arbete.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en obligatorisk bakgrundskontroll, en för oss kvalitativ kontroll inför ett anställningsbeslut.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.