OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
www.mathem.se - din matbutik på nätet.
Sveriges skarpaste Webbanalytiker till MatHem.se
MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet med 1 miljard kronor i omsättning. Dessutom växer vi så att det knakar. Vi behöver nu förstärka med Sveriges skarpaste webb- och konverteringsanalytiker.
Som Webbanalytiker ska du driva MatHems konvertering i samtliga digitala kanaler. Du ska säkerställa att MatHem utnyttjar den fulla potentialen i modern teknologi och beteendevetenskap för att öka konverteringen. Du måste ha ett stort intresse och en djup förståelse för kunden, samt inspireras och drivas av att utnyttja beteende- och datadrivna metoder för att optimera kundresan för att därigenom öka konverteringen och starkt bidra till en fortsatt stark tillväxt. Du rapporterar till ansvarig för Ecommerce och kommer ha nära samarbete med främst Customer Acquisition, CRM och Content avdelningarna.
Ansvarsområde
Att vara ansvarig för webbanalys och konvertering innebär att du ska aktivt driva MatHems konverteringsarbete i samtliga kanaler för att öka effektiviteten i vår kundresa, från nyförsäljning och merförsäljning till ökat customer lifetime value. I arbetet ingår att ansvara för optimal konverteringen under hela kundresan, dvs kontinuerlig uppföljning av effektiviteten i framtagna budskap och funktioner till individuella mottagare tvärs berörda kanaler samt genomförande av systematisk optimering. Du kommer att samarbeta med intern expertis inom marknadsföring och e-handel, samt leda externa resurser och specialister för att uppnå bästa möjliga resultat.
Arbetsuppgifter
Du förväntas bland annat:
• Driva och implementera MatHems konverteringsstrategi för ökad försäljning och tillväxt
• Optimera konverteringen i vår kundresa; från kampanjer i externa kanaler till butiken och CRM-aktiviteter för en sammanhållen och effektiv kundresa
• Leda och hantera kontakten med alla relevanta underleverantörer avseende konvertering
• Kravställa utvecklingsprojekt för en automatiserad och personlig kundresa genom nyttjande av interna AI / Machine Learning resurser
• Fullt ut nyttja den kraft vi har i vårt CRM system för personaliserad kundkommunikation med SalesForce Marketing Cloud som bas och kravställa för vidare utveckling
• Kravställa mot utvecklingsteam för att implementera A/B-test och efterföljande förändringar i våra egenutvecklade butiker (e-handel, app etc)
• Kravställa mot produktion avseende marknadsföringsmaterial
• Kravställa mot BI-team för att kunna mäta och optimera kundresans ROI.
Om dig
Som person är du nyfiken, noggrann och flexibel. Du är positiv, driven och får saker att hända. Du är väl medveten om att den största visionen inte spelar någon roll om du inte lyckas gå från koncept till live.
Du är genuint intresserad av data, beteendevetenskap och teknologi, samt har en stark vilja att genom att kombinera dessa områden kunna kommunicera med varje enskild kund på bästa sätt. Du vill lära dig nya saker men har också tålamod och uthållighet att förbättra nuvarande utmaningar. Du tänker i termer av möjligheter och lösningar även när vår snabba tillväxt tar oss in på dittills okänt territorium.
Vi ser att du har minst 3-5 års relevant och praktisk erfarenhet av webb- och konverteringsanalys.
Om anställningen
Arbetet sker i våra moderna lokaler vid Karlaplan, Stockholm nära till tunnelbana och busslinjerna 1 och 4. Anställningen gäller tillsvidare med en provanställning om sex (6) månader. Lön enligt överenskommelse. Vi följer Tjänstemannaavtalet mellan Svensk Handel och Unionen.
Vi kallar till intervjuer löpande. Tillträde omgående.
OBS! Ansökan endast via vårt jobbsökverktyg: www.mathem.se/om-mathem/jobba-pa-mathem
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Kull
08 - 544 954 00
Mattias Berg
Catarina Ericson
0701606102
Ante Agneby
Erik Andrén
Erik Ahlström
Catarina Ericson
David Wiberg