Sveriges Stärkelseproducenter söker kundansvarig

Sveriges Stärkelseproducenter söker kundansvarig

Arbetsbeskrivning

Sveriges Stärkelseproducenter förening u.p.a bildades 1927 och ägs av cirka 600 odlare i södra Sverige. Företagets huvudverksamhet är att utveckla, producera och marknadsföra stärkelseprodukter, fiber och protein till livsmedels- och pappersindustrin över hela världen. Våra produkter säljs till livsmedelsindustrin inom affärsområdet Lyckeby och till pappersindustrin inom affärsområdet Solam. Produktionsenheterna är placerade i Nöbbelöv, strax söder om Kristianstad, i Mjällby och i Jämjö strax öster om Karlskrona. Inom koncernen arbetar cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige. Koncernen omsätter cirka 180 MEUR.

Har du ett stort intresse för kemi och teknik? Trivs du i en roll med mycket kundkontakter? Då kan kundansvarig för teknisk support vara rollen för dig!



Arbetsbeskrivning

Inom vårt affärsområde Solam säljer och utvecklar vi modifierad stärkelse till pappersindustrin i Europa via bolag i Sverige och Tyskland. Till försäljningsavdelning för teknisk stärkelse söker vi nu en analytisk person med högt servicetänk och där kunderna står i fokus.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men med fokus på teknisk support där du kommer att vara vårt ansikte utåt. Jobbet innebär att följa upp funktionen av våra produkter hos kunder, tolkning av data, rapportskrivande, föreslå förbättringsåtgärder och redovisning hos kund. Du kommer att kontakt med processingenjörer, utvecklingsingenjörer, labbingenjörer samt operatörspersonal på pappersbruken. Tjänsten innehåller även:

* Stärkelseutbildningar
* Provkörningar och optimeringar hos kund
* Omvärldsbevakning inom branschen

Vem är du?

Vi söker dig med kemiutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig samt erfarenhet från pappersindustrin och kännedom om mäldkemi. Följande egenskaper är viktiga;

* Strukturerad - god planeringsförmåga
* Serviceinriktad
* Kommunikativ

Vi söker dig som har stort intresse för kemi och teknik. I tjänsten ingår resor till våra kunder så du måste tycka om att resa och ha många olika kundkontakter. Antal resdagar per år uppskattas till 70-80 stycken främst inom Sverige. Du kan agera självständigt och har ett starkt fokus på kunder.



Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder en betydelsefull roll inom en organisation där miljön präglas av stabilitet, korta beslutsvägar och med stort kundfokus!



Sök tjänsten redan nu!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Svensson, Experis. Tel. 044- 20 38 71

Välkommen med din ansökan senast den 30 augusti.



Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Stärkelseproducenter
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2020
  • Ansök senast: 29 augusti 2020

Postadress

Degebergavägen 60-20
Kristianstad, 29191

Liknande jobb


Tekniker

Tekniker

22 mars 2024

Continuous Improvement Manager

Continuous Improvement Manager

12 februari 2024

Förbättringsledare

Förbättringsledare

5 december 2023

20 november 2023