Sveriges största glasmästeri söker Administratör på 75% till Uddevalla!

Sveriges största glasmästeri söker Administratör på 75% till Uddevalla!

Arbetsbeskrivning

Ryds Glas har arbetat med glas i drygt 70 år. Företaget startades av Erik Ryd i Sundsvall 1947, och när sönerna Georg och Leif tog över började verksamheten expandera.
De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 600 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 460 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa.
Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden. Företagets övergripande mål är att skapa en trivsam och säker arbetsplats som attraherar, välkomnar, behåller och utvecklar alla duktiga människor. Läs gärna mer på www.rydsglas.se.
Arbetsuppgifter
I rollen som administratör blir du en viktig del i ett team av yrkesskickliga, erfarna och glada medarbetare inom verksamhetsområdet Uddevalla.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Hantering av inkommande kundärende via telefon, mail, portaler och sms
· Registrera arbetsorder
· Återkoppla till kunderna via telefon, mail eller sms.
· Ta emot leveranser
· Göra beställningar
· Inventeringar
· Hålla rent och snyggt på anläggningen, bl.a.
· Aktivt ta ett arbetsmiljöansvar i samarbete med skyddsombud
· Bedriva förbättringsarbete av befintlig verksamhet
Din profil
För att lyckas i rollen är du social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Du har en stor drivkraft att lyckas och du motiveras i en roll där du får bemöta och hjälpa kunder utifrån deras behov. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar istället för problem. Som person är du flexibel och kan enkelt anpassa dig efter nya förhållanden.
· Du har tidigare erfarenhet från liknande roll inom administration och/eller kundtjänst
· Du har en mycket god administrativ förmåga
· Du är en god kommunikatör, både skriftligt och verbalt
Vi ser gärna att
· Du är driven, självgående och ansvarstagande
· Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt
· Du kan använda dig av digitala verktyg och system
· Du har en förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet
· Du har förståelse för vad kunderna värdesätter och kvalitet och servicekänsla är självklarheter i ditt dagliga arbete.
I denna process lägger vi stor vikt vid social förmåga då arbetet innefattar mycket kontakt med kund samt nära samarbete med kollegor. Har du dessutom erfarenhet från glasbranschen är det ett stort plus.
Ansökan
Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden rekommenderar vi dig att söka redan idag.
Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta David Hvalgren på david.hvalgren@rydsglas.se eller på telefon 0522-626061.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryds Glas AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

Roxviksgatan 10
Linköping

Postadress

Roxviksgatan 10
Linköping, 58273

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024