Sveriges största glasmästeri söker Verksamhetskoordinator i Helsingborg!

Sveriges största glasmästeri söker Verksamhetskoordinator i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Ser du också glasets fantastiska möjligheter? Då är du välkommen till oss på Ryds Glas. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som brinner för glas som material.
De senaste åren har Ryds Glas, verksamma inom byggnadsglas, haft en kraftig tillväxt och är idag marknadsledande i Sverige när det gäller glasmästeritjänster. Koncernen omsätter idag 650 MSEK och är verksamma på drygt 50 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 450 anställda och behöver nu förstärka med fler kompetenta kollegor för att fortsätta sin tillväxtresa. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökanden. Företagets övergripande mål är att skapa en trivsam och säker arbetsplats som attraherar, välkomnar, behåller och utvecklar alla duktiga människor.

Med hjälp av snabba beslutsprocesser, högt i tak och ett vasst erbjudande har vi vuxit till Sveriges ledande glasmästerikedja. Nu behöver vi bli fler. Är du en av de vi söker?

Arbetsuppgifter
I rollen som Verksamhetskoordinator blir du en viktig del i ett team av yrkesskickliga, erfarna och glada medarbetare inom verksamhetsområdet Norra Skåne. Du stöttar verksamhetschefen i det dagliga arbetet och arbetar aktivt för att utveckla processer och arbetssätt. Din arbetsplats är på verkstaden i Helsingborg och du rapporterar till Verksamhetschefen för Norra Skåne.

Exempel på arbetsuppgifter:
· Hantering av inkommande kundärende via telefon, mail, portaler och sms
· Registrera arbetsorder
· Fakturera
· Ta emot leveranser
· Göra beställningar
· Inventeringar
· Vara delaktig i KMA-arbetets förbättringsarbete
· ISO-certifieringsarbete, bl. a inom avfallshantering och källsortering, skyddsronder och hantering av kemikalier
· Hålla rent och snyggt på anläggningen
· Bedriva förbättringsarbete av befintlig verksamhet

Din profil
För att lyckas i rollen är du social, serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både verbalt och i skrift. Du har en stor drivkraft att lyckas och du motiveras i en roll där du får bemöta och hjälpa kunder utifrån deras behov. Vidare har du ett positivt förhållningssätt och ser lösningar istället för problem. Som person är du flexibel och kan enkelt anpassa dig efter nya förhållanden.

Du har tidigare erfarenhet från liknande roll inom service och/eller administration

· Du har en mycket god administrativ förmåga
· Du är en god kommunikatör, både skriftligt och verbalt


Vi ser gärna att
· Du är driven, självgående och ansvarstagande
· Du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt
· Du kan använda dig av digitala verktyg och system
· Du har en förmåga att analysera, förstå och utveckla befintlig verksamhet
· Du har förståelse för vad kunderna värdesätter och kvalitet och servicekänsla är självklarheter i ditt dagliga arbete.

I denna process lägger vi stor vikt vid social förmåga då arbetet innefattar mycket kontakt med kund samt nära samarbete med kollegor. Har du dessutom erfarenhet från glasbranschen är det ett stort plus.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via mail. Eftersom vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden rekommenderar vi dig att söka redan idag.

Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Jonas Björk Lindström på jonas.bjork.lindstrom@rydsglas.se eller på telefon 042-329415.
.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryds Glas AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Besöksadress

Roxviksgatan 10
Linköping

Postadress

Roxviksgatan 10
Linköping, 58273

Liknande jobb


16 maj 2024