Systemadministratör

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Några av våra verksamheter är hemtjänst, boendestöd, daglig verksamhet, särskilt boende samt öppenvårdsenheter.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet vid varje möte."





ARBETSUPPGIFTER
Som systemadministratör ingår du i socialförvaltningens ekonomi och IT stab. Socialförvaltningen använder Treserva som verksamhetssystem. Tjänsten kommer att kombineras med andra uppdrag riktade mot individ- och familjeomsorgsverksamheten då systemadministration på sikt inte beräknas fylla en heltidstjänst.

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att vara systemadministratör för socialförvaltningens verksamhetssystem med inriktning mot individ- och familjeomsorg. Du kommer vara förvaltningens specialist på verksamhetssystemets användande och regelbundet utföra löpande systemförändringar, systemsupport, bevaka flöden och åtgärda brister etc.

Målsättningen med verksamhetssystemet är att handläggare, verkställighet och ledning uppfattar systemet som ett stöd i det dagliga arbetet. Att arbeta för att förverkliga målsättningen är en viktig del i ditt arbete. Som stöd för det finns främst systemförvaltare, systemadministratör vård- och omsorg och referenspersoner i verksamheten.

Som systemadministratör kommer du även ansvara för att ta fram statistikuppgifter samt ge support till samtliga användare och behörighetsadministration.

Användarutbildning är en central del, där din roll kommer vara att ta fram manualer, utbildningsmaterial och genomföra utbildningar.

Det förekommer också mycket kontakter, både extern och internt, du förväntas ta aktiv del i olika nätverk kopplade till systemadministratörsrollen.


KVALIFIKATIONER
Arbetet kräver socionomexamen eller annan högskoleutbildning inom socialt arbete, med kompleterad relevant arbetslivserfarenhet.

Som person är du strukturerad, noggrann och har en god administrativ förmåga.

Du har god pedagogisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Erfarenhet från arbete i verksamhetssystem med fokus på handläggning inom individ- och familjeomsorg krävs.

Erfarenhet som systemadministratör, systemförvaltare eller projektledare för Treserva med inriktning mot Individ- och familjeomsorg är starkt meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Unix/Linux drifttekniker

9 maj 2010

12 februari 2010

17 augusti 2010

28 september 2010