Systemadministratör styrsystem

Systemadministratör styrsystem

Arbetsbeskrivning

Kraven på driftssäkerhet och kvalitet för vår kunds driftövervaknings- och styrsystem är omfattande. Ditt uppdrag som Systemadministratör är att vara en del av den grupp som förvaltar och vidareutvecklar systemet.

Kunden arbetar intensivt med att utveckla och förbättra funktionalitet samt stabilitet i systemet. Därför värdesätts erfarenheter både från systemutveckling samt drift/förvaltning. Kärnan i systemet utvecklas av en leverantör. Det finns dock flertal andra system runt omkring driftövervakningssystemet som är nödvändiga för att detta ska fungera på ett optimalt sätt.

Ett av dessa system är ett larmsystem som består av hårdvara och en central applikation som tar emot larm från denna hårdvara. Att förstå larmhanteringen i applikationen på en övergripande nivå och kunna administrera systemet i Linux och vara behjälplig vid tester och felsökning är några arbetsmoment i detta uppdrag.



Du bör ha kompetens och erfarenhet av:
- Nätverk
- Systemadministration Linux
- Test och testmiljöer
- Test av hårdvara och hårdvarunära applikationer
- Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift



Det är meriterande med erfarenhet av:
- Scriptning eller programmering i språk som C, Python eller liknande
- Arbete med styr- och reglersystem i en industriell miljö

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


3 maj 2024