Systemadministratörer till ekonomitjänster på Statens servicecenter

Systemadministratörer till ekonomitjänster på Statens servicecenter

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenter strävar efter att vara en modern och innovativ tjänsteutvecklare med hög grad av automatiseringar, digitaliseringar inom ekonomiflöden. Kanske det här är tjänsten för dig? Anställningen är placerad inom avdelningen för redovisningstjänster. Avdelningen har 3 enheter med totalt ca 45 medarbetare. På den aktuella enheten systemstöd och utveckling finns 12 medarbetare fördelat på orterna Gävle, Stockholm och Östersund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som systemadministratör innebär att stödja verksamheten i systemadministrativa frågor. Du arbetar med andra linjens support i Agresso/UBW och det innebär systemadministration och registervård för våra kundmyndigheter.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens förvärvat genom minst två års arbete inom systemadministration
• Erfarenheter av ekonomisystemet Agresso (UBW)

 Vidare ser vi att du har följande förmågor:


• Att bygga upp och stärka relationer och trivs med att ha många kontaktytor
• Att skapa ett gott samarbete internt och med andra parter
• Att ge god service
• Att analysera, du tycker om att fördjupa dig i olika frågeställningar
• Att framföra möjligheter till utveckling, du tycker om att komma med förslag på förbättringar och nya idéer
• Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning – prioriteringsförmåga

 Dessutom är det meriterande om du har:


• Kunskaper och erfarenheter från Tid och projektmodulen i Agresso
• Erfarenheter från statlig redovisning
• Erfarenhet från kundsupport

Övrigt

Anställningen är 100 % och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.

Anställningen är placerad i Gävle, Östersund eller Stockholm.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 mars 2020.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Liknande jobb


Devopstekniker till vår kund i Sundbyberg

Devopstekniker till vår kund i Sundbyberg

14 maj 2024

Systemadministratör

Systemadministratör

13 maj 2024

13 maj 2024