Systemägare/Förvaltningsledare Lönesystem

Arbetsbeskrivning

Team Olivia AB är en koncern som är verksamma inom Vård och Omsorg. Huvudkontoret ligger i Danderyd och Löneavdelningen är etablerad i Hallstahammar. Team Olivia präglas av värderingar som kunskap och känsla och dessa återfinns i såväl omvårdnadsarbetet som i de administrativa funktionerna.

Team Olivia har vuxit organiskt samt genom förvärv. Organisationens storlek och framtidsplaner gör att vi nu behöver se över vår systemhantering och i detta fall lönesystemen bestående av Hogia Lön Plus samt Crona Lön 100.

Till vår enhet i Hallstahammar behöver vi därför en speciallist inom lönesystem, företrädelsevis Hogia. Vi ses framför oss en person som gjort en liknande resa tidigare. Det vill säga - ta en organisation med växande behov och forma processer, rutiner och stöd för den större koncernen. Koncernen är mitt uppe i ett antal aktiviteter där tidsystem har eller skall etableras. Team Olivia har outsourcing av tekniska plattformar som en strategi. Målsättningen vi jobbar mot är robusta, moderna och effektiva lösningar för organisationen.

- Du kommer att fungera som samordnare, kravställare och leda förvaltning både genom projekt och över tiden.
- I dina arbetsuppgifter ingår att hantera och koordinera behov från olika användare, t.ex. redovisningsavdelningen och controllers, samt att ansvara för aktiviteter kring systemen.
- Du kommer att bli anlitad internt i många olika projekt och sammanhang.
- Det ingår även att leverera praktiskt användarstöd vilket bland annat innebär att lösa problem, besvara frågor, utbilda och informera.
- Du har en bakgrund från systemförvaltning i en större, distribuerad organisation, gärna med stöd av t.ex. PM3.
- Du har akademisk utbildning inom IT eller Ekonomi eller har förvärvat motsvarande kunskap genom erfarenhet och/eller utbildning.
- Du har djupa kunskaper om lönesystem, främst Hogia Lön.
- Erfarenhet av att leverera information till redovisning och rapportering.

Till rollen som systemägare/förvaltningsledare söker vi dig som är kreativ, strukturerad och ansvarstagande. Vidare är det viktigt att du är en lösningsinriktad och initiativtagande person. Du har förmågan att förstå komplicerade processer och med en serviceinriktad inställning ha viljan att skapa och underhålla goda relationer till medarbetare och leverantörer. Du trivs i en miljö med stundtals högt tempo och tidskritiska leveranser.

Vi erbjuder en utmanande nyckelroll i ett välmående och expansivt tillväxtföretag som präglas av en trevlig atmosfär, goda utvecklingsmöjlighet samt förändringsvilja.

Olivia-koncernen marknadsförs under namnet Team Olivia som idag består av ca 25 bolag med en omsättning på drygt 2,3 miljard kronor. Vi är verksamma inom fyra affärsområden, Personlig Assistans, Hemtjänst, Omsorg och Rehabilitering. Våra nio assistansbolag gör oss till en av Sveriges största privata assistansamordnare. I tre av våra företag bedriver vi skola. Vi finns representerade på över 90 platser i Sverige och Danmark. I koncernen arbetar drygt 7500 personer. Läs mer på www.teamolivia.se

Låter detta intressant för dig?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Norén & Lindholm AB. Välkommen med din ansökan senast den 19 januari.
Din ansökan registrerar du på www.norenlindholm.se
Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.

Sammanfattning

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023