Systemansvarig/Application manager med brett IT-perspektiv till Sodexo!

Arbetsbeskrivning

Har du bred erfarenhet inom IT-system och vill fortsätta utvecklas i din karriär i rollen som systemansvarig? Vi har möjligheten för dig som vill vara en del av Sodexos IT-utveckling samtidigt som du får chansen att utveckla dig själv och visa framfötterna på ett av nordens ledande Service Managementföretag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Sodexos räkning en systemansvarig som kommer ha ett övergripande ansvar och hantera deras applikationer inom finansområdet. Ditt huvudansvar kommer vara att säkerställa tillgänglighet, funktion och stabil drift av systemen inom ditt ansvarsområde för Sodexo. Fokus ligger främst på IT och teknik där du huvudsakligen arbetar inom område mellan IT och verksamhet i nära samarbete med funktionsansvariga och systemägare. All IT är outsourcad vilket betyder att du i din roll har en tät dialog med våra olika leverantörer, agerar beställare, styr och följer upp deras arbete.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sodexos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är ursprungligen en del av vår personaluthyrning vilket betyder att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sodexo. Möjligtvis kommer det även vara aktuellt med en direktrekrytering där du kommer anställas direkt av Sodexo.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemansvarig ansvarar du för att hantera och koordinera applikationer inom finansområdet, du kommer att fungera som en länk mellan affärsverksamheten och Sodexos olika leverantörer. De har en Governance modell som används i kombination med ett ITIL baserat arbetssätt. Du förväntas ha ett brett IT perspektiv och en övergripande förståelse för hur systemet och dess olika komponenter sitter ihop med server, applikationer, integrationer, etc. Sodexo använder sig av applikationer och lösningar som bl a SAP, Pyramid, Datalager, Essbase, Budget/Prognos och rapportverktyg och dessa kommer du arbeta med, därför behöver du förstå vilka moduler finns i ett ekonomisystem och hur interagerar de med varandra. Du kommer att delta i och i vissa fall själv driva och följa upp projekt, rimlighetsbedöma estimat från leverantörerna samt prioritera åtgärder och se risker.

Du kommer till exempel arbeta med:
* Daglig styrning, planering, prioritering och uppföljning av typiska aktiviteter inom systemförvaltning.
* Att ringa in var problem sitter i systemen, samt vidarebefordra detta till IT-leverantörer
* Minimering av exponering och risk i projekt och applikationer
* Hantering av leverantörsavtal och offerter genom uppföljning, granskning, förhandling samt se till att lagar/förordningar/internkontroller uppfylls.

VI SÖKER DIG SOM
Till denna tjänst söker vi dig som har en bakgrund inom IT-system med förvaltning och implementation. Det viktiga är inte dina detaljkunskaper inom olika system utan att du har en övergripande förståelse för hur systemen hänger ihop. Vidare tror vi även att du som söker:


* Har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift, då det är språk som används dagligen i ditt arbete


Vi blir extra intresserade om du har erfarenhet av finansprocesser samt erfarenhet av att arbeta som förvaltningsledare/projektledare vid implementation vid projekt med ekonomisystem

För att trivas i rollen tror vi att du som person är en ledare, har förmågan att styra andra samtidigt som du är lyhörd och ödmjuk. Du trivs i en roll med mycket ansvar och tycker om att självständigt styra ditt arbete framåt. Vi tror även att du är affärsmässig i ditt tänk och en sann lagspelare som trivs att samarbeta med flera aktörer och olika verksamhetsavdelningar. Vidare har du en förmåga att se helheten i projekten som du tar dig an och det är en självklarhet för dig att arbeta strukturerat och organiserat.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader.
* Placering: Solna
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sodexo utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor i Sverige och i Norden. Företaget erbjuder reception, säkerhet, städning och hjälpmedelsservice till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Sodexokoncernen finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder euro och har sitt säte i Frankrike samt är noterad på börsen i Paris.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 23 juni 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024