Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.



Beskrivning
Hos oss på utvecklingsstaben arbetar huvudsakligen systemförvaltare och utvecklingsledare med utvecklingschef som närmsta chef.

Vi arbetar framför allt med förvaltning av verksamhetssystem och samordnad verksamhetsutveckling. Ett oerhört viktigt och spännande arbete, vill du vara med?

Arbetsuppgifter
Vi söker en systemförvaltare som ska ha fokus på att hantera de delar av vårt verksamhetssystem som stödjer den sociala dokumentationen. Allt från myndighet till verkställighet. Den sociala dokumentation som sker i systemet rör bland annat våra kunders behov av stöd och hjälp inom ramen för socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt delegerade arbetsuppgifter från legitimerad personal inom hälso- och sjukvård.

Som systemförvaltare hos oss på utvecklingsstaben arbetar du som specialist med att konfigurera, administrera och ge användarstöd i verksamhetssystemet. I praktiken innebär det att du som systemförvaltare ser till att systemet fungerar som det ska, att versionsuppgraderingar testas och installeras, att du medverkar vid felsökningar samt säkerställer att det finns ett väl utvecklat användarstöd. I arbetsuppgifterna ingår även att ge support och stöd till användare per telefon samt att hantera frågor via vårt ärendehanteringssystem. Du kommer också att medverka vid vissa utbildningar.

Tillsammans med dina kollegor har du ett gemensamt ansvar för stöd och support i alla delar av verksamhetssystemet samt andra tillhörande system, moduler eller tjänster. Vi arbetar fortlöpande med att utveckla såväl system som arbetssätt och det är ett arbete som vi alla bedriver gemensamt. 

Kvalifikationer
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, men framför allt tror vi att du har erfarenhet av att arbeta med social dokumentation, till exempel som handläggare, chef eller som omvårdnadspersonal. Självklart har du ett stort intresse för verksamhetssystem och gärna erfarenhet av vad det innebär att konfigurera och administrera verksamhetssystem. Därutöver har du naturligtvis relevant utbildning för tjänsten. 

För att lyckas i rollen har du kunskap om lagstiftning och regelverk gällande social dokumentation samt förmåga att omvandla kunskapen till praktiska lösningar. Du vet vad det innebär att hantera samtycke samt förstår och har förmåga att tillämpa regler för informationssäkerhet. 

Vi tror att du har en bra känsla för service, hög samarbetsförmåga och ett stort lösningsfokus. Vår gemensamma värdegrund ställer krav på ett professionellt och engagerat bemötande i de kontakter vi har både internt och externt, vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 juni 2024