Systemförvaltare för tid- och resesystem

Arbetsbeskrivning

Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se


Arbetsbeskrivning:
Vi är ledande inom löne- och HR tjänster i Sverige, men vi ser att marknaden kommer att förändras och vi vill fortsätta att leda arbetet för att digitalisera och effektivisera löne- och HR hanteringen för våra kunder.  Inom vårt affärsområde, Technology & IT söker vi nu en Systemförvaltare med intresse för system och som vill arbeta inriktat på Tid, personal bemanningsplanering och schemaläggning, samt även i resesystem.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

En vanlig dag på jobbet…  

…finns inte för den ena dagen är inte den andra lik. Men vi kan lova att du kommer få jobba med en rad spännande kunder både inom Sveriges gränser men även med våra Nordiska kunder. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra kunder, lönekonsulter och med vårt säljteam där du är specialisten på våra system.

Du kommer arbeta med allt från säljstöd, förstudier, utbildningar och analyser hos kund, implementationsprojekt till hantering av användarfrågor och supportärenden. Du kommer att arbeta med förslag på nya lösningar och hjälpa kunderna att arbeta effektivt med systemet. I din roll är du delaktig i flera parallella projekt och har många olika kontaktytor, både internt, ute hos kund och med våra samarbetspartners. Tjänsten är ny och du får vara med att forma både vårt erbjudande och våra arbetssätt. 

En möjlighet du inte får missa!  





I rollen som Systemförvaltare förväntas du:

ta ägarskap över systemen, ser till att systemen används och körs på ett enhetligt, effektivt och tillförlitligt sätt samt att de anställda förstår programmen och systemen och vet hur de ska använda dem.


vara ansvarsfull, ha en bra beslutsförmåga, gott ordningssinne, en pedagogisk förmåga samt vara strukturerad och utvecklingsinriktad. Du ska även vara självgående, lösningsorienterad och drivas av att skapa nytta och sist men inte minst ha god samarbets-och initiativförmåga. 


att du ser IT som en affärsfunktion och kan uppvisa personlighet och attityd som hjälper oss framåt i vår förändring -och utvecklingsresa.


 

Vad innebär jobbet konkret?

Överordnat ansvar för våra applikationssystem, schema - och planeringssystem Quinyx, tidsystem Qbis och resesystem Azets expense och net.expense samt back up/stötta i andra applikationsområden.


Genomföra förstudier, utbildningar och analyser hos kund.


Genomföra Implementationsprojekt hos kund.


Hantering av användarfrågor och support med incident/problemhantering.


Bevaka systemets nytta och effektivitet samt handlägga beslut och styrning avseende utveckling eller avveckling (application lifecycle management).


Leda förvaltningsråd. 


Uppdatera systemdokumentation, användarmanualer löpande vid behov.


Förbereda och driva tester av systemet vid nya releaser eller uppföljning av buggar.


Utbilda och ge användare stöd - ta fram utbildningsmaterial.


Ansvara för  att ge löpande information vid nya versionsuppdatering samt aktuella händelser internt samt externt.


Kravställning mot våra systemleverantörer.  Skapa, analysera och prioritera kravspecifikationer.






Vad önskar vi att du har?

Eftergymnasial utbildning inom lön, IT och systemförvaltning - YH utbildning/universitetsutbildning alt mångårig yrkeserfarenhet.


Mycket god förståelse för löneprocess kombinerat med löne-/tidssystemflöden. 


Flerårig erfarenhet inom systemförvaltning och/eller arbete som systemförvaltare, eller god förståelse och erfarenhet av systemuppsättningar.


Goda kunskaper i kollektivavtal, arbetstidsregler, lagar och förordningar.


Erfarenhet av systemkonfiguration eller systemimplementering samt hur integration fungerar mellan systemen.


Van att arbeta i projektform samt verksamhetsnära med processer. 


Minst ett par års erfarenhet av schemaläggning, kollektivavtal, resesystem, tidsystem med fördel goda kunskap inom Quinyx och/eller Qbis eller motsvarande system.


Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.






Azets är ledande leverantör av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Vi är ett kunskapsdrivet företag som kombinerar data, teknologi och expertis för att ge mervärde till våra kunder. Azets är en del av CogitalGroup, en global koncern som specialiserat sig på företagstjänster.

Övriga frågor

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kickan Kullmer på kickan.kullmer@azets.com. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com 

Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelina Bengtsdotter

David Faasth

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 25 juli 2020

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

La Cours gatan 6
Helsingborg, 25231

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024