Systemförvaltare inom lön med uppdrag att utveckla

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Personalavdelningen är organiserad i Sektor kommunstyrelsen. På personalavdelningen arbetar HR och lön tillsammans med att utifrån våra professioner bidra till verksamhetsutveckling och måluppfyllelse.

Under 2015-16 har vi implementerat Personec P och Time Care som systemstöd för våra lönebildnings- och bemanningsprocesser. Vi har en helt ny systempark med det mesta av den senaste funktionaliteten. Målet är att våra processer i det närmaste ska bli helt digitaliserade och lätta att arbeta i.

Vi är mitt i en mycket spännande utvecklingsprocess! Vill du bli en av oss?

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som övergripande systemförvaltare är en intressant och utvecklande roll med fokus på utveckling av löneadministrativa och bemanningens processer. Som systemförvaltare har du det övergripande ansvaret för våra systemapplikationer inom lön och HR. På avdelningen finns idag systemförvaltare med ansvar för systemförvaltningen av specifika processer.

Systemsammansättningen är relativt ny för oss och vi har ett behov av att utveckla och förändra i befintliga processer. Din uppgift blir att samordna och driva utvecklingen av arbetsflöden och arbetssätt i nära samarbete med avdelningens systemförvaltare, löneadministratörer, objektledare, HR-controller, bemanningsenheten, IT och ekonomi.

I ditt arbete kommer du att samordna och driva arbetet med att uppdatera, planera och införa nya versioner. Att kvalitetssäkra data som registreras i våra system ingår i dina arbetsuppgifter. Du kommer att utbilda kollegor, chefer och andra expertanvändare i processen. Du är en van kravställare och gillar att samarbeta med såväl kollegor som med externa aktörer och leverantörer.

Rutinmässiga arbetsuppgifter kommer att bestå i att säkerställa dataflödet i processer, kontroller av bearbetningar/körningar mellan systemapplikationer, underhålla och sätta upp systemen efter processer, analysera och felsöka incidenter/supportärenden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom lön-, HR- och/eller systemområdet samt flerårig erfarenhet av arbete med systemförvaltning inom lön- och bemanningsområdet. Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta som systemförvaltare inom Time Care Pool. Kunskaper inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är mycket meriterande.

Du drivs av att lösa problem, du är nyfiken och vill finna hållbara lösningar som gynnar helheten. Arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du kan och vill skapa goda relationer och trivs bra med att arbeta i team. Önskvärt är erfarenhet av att driva och arbeta i projekt. Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja att själv utvecklas. Du har ett stort engagemang för systemfrågor.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf HR-chef Christina Nordberg
0729-77 34 27
Löne- och personaladministratör Lena Kristiansen
0303-33 07 84
Tf HR-chef Christina Nordberg (semester 10-13/4)
0303-33 06 53
HR-specialist Malin Öberg
0303-33 01 69
Objektledare och HR-specialist Karin Jedeur-Palmgren
0303-330429

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Personalavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 11 april 2017

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


Systemförvaltare, Personalsystem

Systemförvaltare, Personalsystem

7 november 2023

Systemförvaltare

Systemförvaltare

14 november 2023

Systemförvaltare till ekonomiteamet

Systemförvaltare till ekonomiteamet

14 november 2023