Systemsupport med fokus på ekonomi

Arbetsbeskrivning

ATRON levererar betalsystem, med understödjande backend-lösningar, i hela Europa. Företagets ERP Atries är en unik helhetslösning för kollektivtrafik - allt från bussar, till tåg, spårvagnar och färjor.

ATRON Systems Sweden AB, med kontor i Linköping, har i nuläget tio medarbetare och ansvarar för såväl hårdvaru- som mjukvaruservice gentemot kunder i Skandinavien. I Skandinavien har ATRON levererat, eller kommer att leverera system, till bland annat Östergötland, Mellansverige och Hordaland i Norge. Företaget är privatägt och grundades 1980 i Tyskland. Huvudkontoret finns i Markt Schwaben, strax utanför München. ATRON är representerat i flera länder i Europa med sammanlagt ca 200 anställda.

Mer om ATRON läser du på www.atron.de.


Rollbeskrivning:
Din roll i det tekniska supportteamet kommer framförallt att vara kundstödjande. Du kommer att arbeta med allt ifrån att ta emot, dokumentera och klassificera problem till att felsöka och lösa dessa. Du kommer även sköta återkoppling internt och till kund samt ta fram vidareutvecklingsförslag. Tyngdpunkten i ditt arbete kommer ligga på de ekonomiska delarna av mjukvaran inkl. bokföring.

Största delen av arbetstiden är du i Linköping, men du kommer också att finnas ute hos våra kunder där du kommer medverka i implementerings och säljarbete allt utifrån kundens affärskrav. Du kommer också att ge utvecklingsavdelningen i Tyskland förutsättningar för att implementera förändringar eller nya funktioner i kundens applikation.


Din profil:
Vi söker dig som har bred teknisk kompetens och gärna examen från en IT-inriktad universitetsutbildning. Vi ser att du har något eller några års erfarenhet från bokföringsarbete och gärna också support. Som person är du trygg i dig själv, gillar att utmanas och att utvecklas. Du är drivande, lösningsfokuserad och självgående samtidigt som du arbetar bra i grupp ? ödmjukhet är ett ledord. Att ha analytisk förmåga och att klara av att konkretisera kundens, ibland abstrakta, behov är också viktiga egenskaper för tjänsten. Du bör också vara stresstålig och strukturerad. Vidare bör du ha kulturförståelse, för att fungera i en internationell organisation.

Krav:
- Kunskap om Oracle och databaser generellt
- Kunskap om och förståelse för komplexa informationssystem
- Erfarenhet av bokföring
- Svenska och Engelska i både tal och skrift

Meriterande:
- Erfarenhet av MS Windows Server 2003-2008
- Erfarenhet av Linux
- Erfarenhet av Apache och webtjänster generellt
- Erfarenhet av mjukvaruutveckling på professionell nivå
- Förståelse för olika arbetsmetodiker och förvaltningsmodeller
- Erfarenhet av kundkontakt på företagsnivå
- Tyska i tal och skrift

Övriga krav
- Körkort (kan bli aktuellt att åka ut till kund).

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Sara Kidfelt
0721-82 28 88
Rekryteringsansvarig Carina Tiderman
0727-26 26 66
Rekryteringsansvarig Carina Tiderman
0727-26 26 66
Elenore Skoglund
013-144900 0730-331104
Elenore Skoglund
0720174666
Ulla Mogard
08-587 117 44
Martina Kraff

Carina Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ML RESURS AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 29 juli 2014

Besöksadress

Storgatan 56
LINKÖPING

Postadress

None
LINKÖPING, 58223

Liknande jobb


26 mars 2024

22 februari 2024

16 februari 2024