Systemtekniker

Arbetsbeskrivning

Under perioden för samgående av SDN i Göteborgs Stad söker vi två systemtekniker vardera till enhet Servicedesk och enhet Backoffice inom verksamhetsområde Support. ARBETSUPPGIFTER Servicedesk, vilken ansvarar för att utföra första och andra linjens support i telefon. Som systemtekniker inom servicedesk tar du emot och löser ärenden, ger god service och kvalificerad support till kunder via telefon och fjärradministrationsverktyg. Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel. Backoffice, vilken ansvarar för att utföra första och andra linjens support med ärendemottagning via applikationer, mail och webb. Som systemtekniker inom backoffice tar du emot och löser ärenden som kräver mer tid och problemlösning samt administration, ger god service och kvalificerad support till kunder via mail, telefon och fjärradministrationsverktyg. Du kommer att ha en utåtriktad roll och det innebär att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, förmåga att kommunicera via skrift och telefon, förmåga att samarbeta samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Du ska tycka om att hjälpa andra människor och ha en känsla för goda kundrelationer. Du ska stimuleras av problemlösning. Du måste se god kvalitet som en ledstjärna, värdesätta ordning och reda, uttrycka dig väl i tal och skift samt ha en hög stresströskel. KVALIFIKATIONER Servicedesk Vi vill att du minst har gymnasieutbildning, inom IT eller motsvarande. Du har dessutom en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support på PC-datorer, skrivare och övrig kringutrustning. Du ska också ha en flerårig vana av att ge support i telefon i en större servicedesk i första och andra linjen. Du skall ha vana från att arbeta att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg och registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du skall ha vana av att bedöma och sortera ärenden utifrån vilka som skall lösas av dig i första linjen samt vilka ärenden som ska registreras och eskaleras vidare inom organisationen. Du ska ha erfarenhet från arbete i en supportorganisation baserad på ITIL-ramverket. Du skall ha grundläggande kunskap om processerna Incident och Problem. Du ska kunna uppvisa dokumentation på ett gott kundbemötande, från t.ex medlyssningsaktiviteter. Du ska också ha mycket goda kunskaper i Lotus Notes, Windows XP, Microsoft Office, Internet/intranät, stadsnät. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i kommunal kärnverksamhet. Backoffice i vill att du minst har gymnasieutbildning, inom IT eller motsvarande. Du har dessutom en dokumenterad flerårig erfarenhet av att ge support på PC-datorer, skrivare och övrig kringutrustning. Du ska också ha en flerårig vana av att ge support i en större servicedesk i första och andra linjen. Du skall ha vana från att arbeta att hjälpa och ge support via telefon och fjärradministrationsverktyg och registrering av ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du skall ha vana från administrativt arbete och utföra noggrann dokumentation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Charlotte Höije
031-3678295
SACO Katrin Pålsson
031-367 81 65
Vision Markus Leonsson
031-367 83 02
Enhetschef Anna Ringqvist
031-3678432
Vision Diana Frisk
031-367 83 64
SACO Ann Utterbrink
031-367 84 08
Eva Bergvall chefsrekryteringskonsult
031-368 04 56
Enhetschef Anette Andreasson
031-367 82 67
SACO Katrin Pålsson
031-3678165
Pensionskonsult Pia Henström Björkman

Sammanfattning

Besöksadress

40482 Göteborg
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 augusti 2010

Systemadministratör

23 augusti 2010

FormScape utvecklare/specialist

4 mars 2010

28 april 2010