Ta nästa kliv och bli SAS nya Sourcing & Category manager!

Ta nästa kliv och bli SAS nya Sourcing & Category manager!

Arbetsbeskrivning

Restriktionerna runt om i världen lättas rejält och SAS har nu möjlighet att tänka nytt för att anpassa sig inför framtiden. SAS går en väldigt spännande tid till mötes för att på mest effektiva sätt möta den efterfrågan på resor som råder. Kostnadseffektivitet, produktivitet, hållbarhet, förbättringar är SAS ledord – och som ny Sourcing & Category Manager blir du en viktig ”resenär” mot dessa.

OM TJÄNSTEN
Frågan är om vi ens behöver presentera SAS närmre än att enbart nämna företagsnamnet? Men det som kanske är nytt för dig är att SAS är, förutom Skandinaviens ledande flygbolag, även världsledande inom hållbart flyg. Nu kan du bli en del av denna (flyg)resa.

Nu är det dags för SAS att stärka upp med en Sourcing & Category Manager till inköpsavdelningen – en avdelning som består av flera olika kategoriområden. I detta fall är det till kategorin Logistik som behöver förstärkning. Kanske har du gått och tänkt att ditt nästa steg i karriären är en utvecklande roll där du får utlopp för dina inköpskunskaper och ledaregenskaper? På SAS centrala inköpsorganisation ges du utrymme för utveckling, och detta inte minst från den gedigna erfarenhet som där finns.

Du erbjuds


* Arbete på ett internationellt företag
* En anställning på en arbetsplats som värnar om ditt mående och din hälsa. Som ett exempel på det får du tillgång till fräscht gym, samtidigt som du utöver det även får ta del av friskvårdsbidrag
* Att nyttja SAS olika reseförmåner
* En trygg anställning med kollektivavtal


ARBETSUPPGIFTER
Som Sourcing & Category Manager kommer du ansvara för att driva viktiga inköpsprojekt i syfte att finna de rätta leverantörerna gällande pris, leveranskvalitet och utveckling. Du kommer ha ett utpekat ansvar för att samla upp organisationens totala logistikbehov och tillsammans med sakägare utforma en gemensam kategoristrategi.

Nedan beskrivs några av de vanligaste arbetsuppgifterna:
* Upprätta, förankra och utveckla kategoristrategier inom logistik


* Vara ansvarig för att välja ut rätt leverantörer enligt SAS ledord, i samklang med andra avdelningar inom SAS
* Driva på och utmana SAS sakägare med idéer som kan ersätta befintliga lösningar
* Bygga business cases med sakägare


VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis industriell ekonomi eller liknande


* Har yrkeslivserfarenhet inom strategiskt inköp där du varit delaktig i hela inköpsprocessen
* Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
* Har goda kunskaper inom Office-paketet och framför allt Excel


Skulle du även ha erfarenhet av logistik, projektledning och/eller leverantörsutveckling är det ett stort plus. Har du erfarenhet av att arbeta med större och komplexa datamängder är det värdefullt för SAS.

Som person är du:


* Resultatinriktad
* Ansvarstagande
* Problemlösande/analytisk
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: SAS huvudkontor i Frösundavik, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SAS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SAS , Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, strävar SAS efter att vara världsledande inom hållbart flyg. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, teknisikt underhåll och frakttjänster., SAS är en av grunderna av Star Alliance och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköpare till Carla

Inköpare till Carla

11 juni 2024

Inköpare/Account Manager

Inköpare/Account Manager

11 juni 2024