Talar Du Tyska? Zinzino AB söker kundtjänstmedarbetare!

Arbetsbeskrivning

Vad erbjuder vi dig?
Vi är ett ungt, expansivt och intensivt företag som huserar i nya fräscha lokaler i Västra Frölunda. Vi är ett gott gäng som tillsammans strävar efter att ha en givande arbetsdag och att leverera vårt absolut bästa till våra kunder och partners.
Arbetstiderna är mån-fre kl. 08.00 till 17.00.
Tillsättning sker efter överenskommelse men vi jobbar med ett löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vem är du?
Du är en positiv människa med ett välutvecklat servicesinne som alltid sätter kunden i fokus. Du är både effektiv och initiativrik. Du gillar att jobba som en del av teamet men har inga problem att ta initiativ på egen hand.
Att bemöta kunder och återförsäljare på telefon, e-mail och chat som pratar Tyska och Engelska är inga problem.




Zinzino AB (publ.) är ett globalt företag inom direktförsäljning som marknadsför och säljer testbaserade kosttillskotts-, hudvårds- och livsstilsprodukter. Zinzino äger forskningsenheten BioActive Foods AS och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzinos huvudkontor ligger i Göteborg, och företaget har även kontor i Finland, Lettland, Norge, USA, Australien och Hong Kong. Zinzino är ett aktiebolag noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.
Zinzino står för personliga, familjära kontakter mellan säljare och kund. Våra produkter återfinns inte i butiker och marknadsförs inte via tv-reklam eller tidningar. Istället är det ett säljnätverk av tusentals oberoende partners som via direktförsäljning kontaktar sina kunder och erbjuder produkterna i Zinzinos sortiment.
Zinzino växer och behöver förstärka sin organisation ytterligare. Därför söker vi dig som tycker om att arbeta med service och support och som alltid sätter kunden i centrum! Tillsammans med dina kollegor på supportavdelningen ger du våra kunder och återförsäljare en positiv och givande kontakt med oss.
Arbetsuppgifter
•Telefon- och mail-support till företagets Tyska, Österrikiska & Schweiziska kunder och återförsäljare och vid behov även stötta de övriga Europeiska länderna.
•Administrativa uppgifter såsom databashantering och fakturaärenden.
•Registrering, avvikelsehantering och uppföljningsarbete.
•Hantering av reklamationsärenden.
Kvalifikationer
Vi önskar att du talar och skriver obehindrat på Tyska, vi kräver att du är flytande talar och förstår engelska. Övriga språk, framför allt svenska, är meriterade.
Vi önskar att du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av att jobba med kundtjänst eller support där du hanterat många av de till kundtjänst tillhörande arbetsuppgifter såsom bla. faktura- samt reklamationsärenden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundtjänstchef Malin Johansson
0707449175

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zinzino AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Hulda Lindgrens gata 8
Göteborg

Postadress

Box 80
Göteborg, 40121

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024

Servicerådgivare

Servicerådgivare

3 juni 2024