Talent Acquisition Partner

Talent Acquisition Partner

Arbetsbeskrivning

iBiz Solutions söker nu vår nya Talent Acquisition Partner som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Vi är ett nischbolag som arbetar med systemintegration på Microsoft plattform och verkar inom ett område på hög teknisk nivå. Vi är stolta över att vara en del av en exklusiv skara som under flera år blivit utsedda till Superföretag, Mästargasell och Microsoft Guld Partner inom vår nisch. För att vi ska fortsätta med vår resa och leverera integrationslösningar i världsklass krävs även ett starkt samarbete inom hela företaget. Här har vi tillsammans, i alla enheter och affärsområden, en viktig roll för att iBiz ska fortsätta jobba mot visionen att bli förebilden inom systemintegration på Microsoftplafttorm. Är du intresserad och redo för utmaningen att få iBiz att fortsätta växa med branschens bästa konsulter? Läs vidare här! Vi ser fram emot att höra mer om dig.
Rollen
I rollen som Talent Acquisition Partner (TAP) kommer du arbeta både operativt och strategiskt med iBiz tillväxtresa. Du har en nyckelroll i bolaget där du har expertkompetensen inom kompetensförsörjning och rekrytering och en aktiv roll som partner och kravställare mot bland annat ledning, affärsområdeschefer samt teamchefer. Du tillhör vårt finansteam och rapporterar till vår Finance Manager.
Arbetsuppgifter
Ansvar för rekryteringsprocessen från start till mål – tätt samarbete med framförallt våra affärsområdeschefer för konsultverksamheten.
Operativt samt strategiskt arbete med rekrytering samt agera rådgivare och dela dina erfarenheter med cheferna – vara vägledaren inom området.
Headhunting och search – proaktivt rekryteringsarbete och sökning av matchande kandidater.
Bygga relationer och jobba långsiktigt för att tillmötesgå iBiz nuvarande, men även långsiktiga tillväxtbehov.
Bygga personligt nätverk på marknaden, skapa långsiktiga relationer med kandidater och bygga iBiz varumärke genom en rekryteringsprocess av högsta kvalitet.
Delta i intervjuer tillsammans med ansvarig chef, hålla kontakten med kandidater i process samt ansvara för avtalsignering.
Hålla dig uppdaterad och dela med sig av kunskap om marknaden och hur den utvecklas inom rekrytering.
Ansvara för att driva iBiz Academy där iBiz rekryterar nyexaminerade personer 1-2 gånger per år. I detta arbete ingår bland annat kontakt med universit och högskolor.
Arbeta med ständiga förbättringar gällande rekryterings-, preboarding- och onboardingprocessen i bolaget i nära samarbete med HR och Marknad.



Vem söker vi?
För att trivas och lyckas i den här rollen letar vi efter dig som har erfarenhet av att jobba med TA/rekrytering sedan tidigare. Inhouse eller på konsultsidan spelar mindre roll. Du är en nyfiken person och vill jobba brett med flera delar inom Talent Acquisition.
Vi letar efter dig som:
Har erfarenhet av rekryteringsarbete, gärna inom IT/tech, men det är inget krav.
Vill jobba brett och driva TA-initiativ/projekt tillsammans med teamet
Är en förespråkare av att jobba kompetensbaserat med kandidatupplevelsen hela tiden top of mind.
Är en konsultativ person som trivs att jobba nära andra människor, men som ändå utvecklar ditt kompetensområde självständigt.
Har lätt för att lära och arbetar med ett starkt driv på ett strukturerat sätt
Har ett nyfiket förhållningssätt och är en genuin teamspelare med förmågan att arbeta kross-funktionellt med olika delar av organisationen


Bli en del av ett superföretag
iBiz Solutions startade 2008 i Karlstad och finns idag även i Stockholm, Gävle och Oslo med totalt cirka 70 medarbetare. Vi är ett bolag med god och trygg ekonomi och med en omsättning på cirka 100 miljoner för 2020. Som helägt bolag till Advania har vi också ett nära samarbete med många kompetenta kollegor även utanför iBiz kärnorganisation.
Vi erbjuder dig en trygg anställning i ett tillväxtbolag, med stort fokus på personal och kompetens. Alla är vi lagspelare som stöttar varandra både i teamet och över affärsområdesgränserna vilket ger enorma möjligheter att utvecklas både vad gäller kompetens i rollen och socialt som individ. Hos oss har du stora möjligheter att påverka och göra skillnad – på riktigt.
Vi trivs ihop och månar om varandra. Vi har en etablerad värdegrund och stark företagskultur som vi kallar ”The iBiz Way”. För oss är det lika viktigt med kompetensutveckling, teknik och projekt som balans mellan arbete och privatliv.
Ansökan: Vi vill ha din ansökan senast den 16 januari, men vi arbetar löpande med rekryteringen och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Hör gärna av dig så snart som möjligt!
Omfattning: Heltid, tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Placeringsort: Karlstad eller Stockholm
Ytterligare information: Gå gärna in på www.advania.se för att få ytterligare information om våra ägare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intelligent Business Solutions i Karlstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Våxnäsgatan 10 Husb1
Karlstad, 65340

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024