Team Leader & Area Manager of Life Balance

Arbetsbeskrivning

Benify är ett snabbväxande bolag inom IT-branschen. Vi är i en spännande expansiv fas och söker efter en ny talang till vårt Partner Marketplace-team i Stockholm. Brinner du för att skapa goda relationer och har ett intresse av att leda och inspirera andra? Har du ett öga för marknadsföring, tycker om att fatta beslut och vill vara delaktig i att utveckla en attraktiv IT-produkt för Sveriges ledande arbetsgivare? Då är tjänsten som Team Leader & Area Manager of Life Balance något för dig!  

OM TJÄNSTEN
Benify erbjuder sina kunder och deras anställda en fantastisk förmånsportal där våra team inom Partner Marketplace ansvarar för att utveckla nya och befintliga leverantörer till vår portal. Vårt team inom Life Balance består av tre härliga medarbetare som tillsammans ansvarar för en stor leverantörsportfölj inom ett brett förmånsområde som till exempel hemstädning, barnpassning, biobiljetter och förmånsbilar.

I rollen som Team Leader & Area manager of Life Balance kommer du att stötta ditt team i allt från avtalsförhandling med leverantörer till att utveckla de tekniska förmånslösningar som vi har idag. Du kommer även hjälpa till att driva transaktioner inom Life Balance samt konsultera kunder, leverantörer och kollegor inom förmånsområdet. Din uppgift är också att med stor nyfikenhet hitta innovativa förmånslösningar och skapa ett större produktvärde för våra kunder. Teamet har ett projektorienterat arbetssätt där du kommer få möjlighet att kombinera problemlösning med affärsförståelse och leverantörsrelationer.

I rollen kommer du att ansvara för den operativa arbetsledningen vilket innebär att motivera och inspirera dina medarbetare att prestera mot uppsatta mål och deadlines. Eftersom rollen är ny inom bolaget kommer du få möjlighet att sätta strukturen för ditt arbete och identifiera möjligheter för vår förmånsportal att bli ännu mer attraktiv för våra kunder.

VEM ÄR DU?
Vi tror att du är i början av din karriär och nyfiken på att lära dig mer om förmåner, skatteregler, rådande marknadstrender och teknik.

Vidare tror vi att du:

• Har en universitetsexamen, gärna inom ekonomi/marknadsföring/teknik/HR
• Har 2–3 års arbetslivserfarenhet där vi ser att du arbetat B2B med kundkontakt, sälj, kommunikation eller marknadsföring
• Har ett tekniskt intresse och tycker det är kul med IT-lösningar. Det är meriterande om du tidigare varit kravställande mot IT-avdelningar
• Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Språkkunskaper i ett annat nordiskt språk är meriterande eftersom vi växer internationellt
• Det är starkt meriterande med tidigare erfarenhet av ledarskap där du har ett genuint sätt att leda, motivera och inspirera andra medarbetare


Som person är du självgående och initiativtagande. Det krävs en stark egen drivkraft i alla projekt som du tar dig an och du drivs av att optimera processer. Du har lätt för att skapa relationer, är ödmjuk och ser lösningar som gynnar allas bästa.

Benify sätter stort värde på teamkänsla, samarbete, framåtanda och flexibilitet. Vårt mål som företag är ”World Domination” – ett mål vi hoppas att du vill dela med oss.

VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG FRÅN BENIFY?

• Goda karriärmöjligheter
• Kompetensutveckling
• Kollektivavtal
• Generöst friskvårdsbidrag


Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Plats: Östermalm, Stockholm
Kontaktperson: Hannah Steele, Talent Acquisition Specialist, hannah.steele@benify.com
Sista ansökningsdag: 21 november

ANSÖKAN
Låter detta intressant? Vänligen klicka nedan på "Ansök" för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen till oss där vi alla arbetar hårt men samtidigt har vansinnigt roligt på jobbet!

OM BENIFY
Benify är Europas snabbast växande HR-Tech bolag. Vi erbjuder en unik produkt vars syfte är att hjälpa organisationer till att bli en bättre arbetsgivare genom att skapa värde för deras anställda. Vi hjälper våra kunder över hela världen att bli mer attraktiva som arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 800 000 medarbetare på över 1000 bolag. I dag är vi cirka 350 extraordinära kollegor placerade på 8 kontor runt om i Europa. Vårt främsta fokus just nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 7 november 2018

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

9 april 2024