Team Leader Service Desk till kund i Skövde

Team Leader Service Desk till kund i Skövde

Arbetsbeskrivning

Har du teknisk erfarenhet och vana av att leda människor är detta en spännande utmaning. Vi söker efter en Team Leader som ska arbetsleda en hel Service Desk för en av våra kunder i Skövde. Drivs du av att jobba med människor, leda utvecklingen framåt och säkerställa goda kundrelationer är detta just för dig!

Som Team Leader ansvarar man för Service Desk och att den levererar enligt uppsatta Service Level Agreements. Experis uppdragsgivare levererar enligt ett leveransavtal mot kund och det är kund man supporterar i denna verksamhet. Man har som Team Leader tät kontakt och samarbete med både Experis uppdragsgivare och slutkund.



Man arbetsleder både administrativ och operativ personal i servicedesk. Tillsammans med gruppen tittar man på brister, effektiviserar och utvecklar desken till det bättre. Man håller möten med olika stakeholders kopplade till leveransen, medverkar som språkrör i olika projekt som rör servicedesk och ansvarar för att desken alltid är bemannad.



Vem är du?

Vi söker efter en organiserad person med god erfarenhet av att leda andra i en IT miljö. Man måste vara trygg med att hantera olika typer av personalfrågor och ha en god servicekänsla då man har mycket kontakt med slutkund.



Med dig har du:

Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT.

Flerårig erfarenhet av arbetsledning i IT miljö.

God teknisk kompetens



Vi hoppas även att du har:

ITIL certifiering

Erfarenhet från Service Desk







Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.



Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.



Experis - Om oss

På Experis har vi talang multiplicerat med mjuka färdigheter. Våra IT-konsulter, projektlösningar och Managed Services hjälper företag med digitala omställningar som främjar innovation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023