Team Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group (https://respondagroup.se/) och läs mer om oss.

Vårt erbjudande
Hos oss kommer du att leda ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en coachande ledarroll på en arbetsplats med kraftig expansion. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag.

Om tjänsten
Du kommer arbeta som Team Manager för ett team som hanterar resebokningar i Europa. Som team Manager hos oss arbetar du främst med ditt team i vardagen och coachar dina medarbetare framåt mot uppsatta mål. Du tillhör produktionsledningen där vi har flera duktiga Team Managers som du samarbetar med och det finns även andra stödfunktioner som du alltid kan vända dig till för att få hjälp, råd eller stöttning.

I rollen ingår det att du lyssnar, återkopplar och följer upp dina medarbetares idéer, prestationer och beteenden. Du uppmärksammar de bra saker som dina medarbetare gör och säkerställer att de firas! Du rapporterar till Delivery Manager och ingår i dennes ledningsgrupp där du är en aktiv och drivande deltagare.

Arbetstiderna är 08:00-17:00 måndag till fredag och du utgår från vårt fina kontor på Frösön. Vi ser gärna att du kan börja så fort som möjligt och anställningen inleds med en introduktion. Tjänsten inleds med en provanställning.

Dina arbetsuppgifter
Du är din medarbetares viktigaste inspiratör och du skapar förutsättningar för delaktighet och engagemang. Vidare är du tillgänglig för medarbetarna i ditt team där du informerar, styr och coachar. Du säkerställer att inkommande samtal besvarar i enlighet med våra mål och har ett fullt personalansvar där du genomför genomför mål-,prestations-, resultat och lönedialoger.

Krav för tjänsten är:

-
Gymnasieutbildning

- En god datorvana

- Erfarenhet av att arbeta inom kundservice, önskvärt på teamledarnivå

- Erfarenhet av att arbeta i Excel, att analysera resultat och därefter ta fram aktiviteter

- Är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift i både svenska och engelska

- Ett intresse för resor eftersom kunden är inriktad mot detta

Som person är du pedagogisk och vill coacha andra. Du har en struktur i ditt dagliga arbete och har koll både på dina projekt samt medarbetarnas utveckling. Vidare är du en driven "doer" som får saker gjorda. Vi ser även att du tycker att service och ledarskap är utvecklande och roligt!

Anställningsform och kontakt
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten inleds med en provanställning.

Om Responda Group
Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Responda Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2024
  • Ansök senast: 7 juli 2024

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023