Team Manager till Debt Surveillance

Arbetsbeskrivning

Intrum Justitia är det marknadsledande kredithanteringsföretaget i Europa och vi erbjuder kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3 500 anställda i 20 länder och samarbete med agentföretag i ytterligare 180 länder. Koncernens omsättning uppgick 2012 till 4.1 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.

Mer information finns på www.intrum.se.


Intrum Justitia behöver nu förstärka organisationen med en operativ Team Manager till affärsområdet Debt Surveillance, där inkassobevakning ingår.

Vi står inför en spännande satsning där du som Team Manager driver ett förändringsarbete med syfte att bygga en proaktiv, affärsmässig och motiverande verksamhet inom vår Debt Surveillance affär. Du ansvarar för den operativa verksamheten, vilket innebär att du arbetar för att nya arbetssätt, processer och att avgränsningar utvecklas. Du kommer ofta att vara i kontakt med kunder, myndigheter och samarbetspartners.

Som Team Manager har du rollen som affärsstrateg, arbetsgivare och ”playing coach”. Du har det övergripande ansvaret för avdelningens verksamhet samt det direkta personalansvaret för gruppens medlemmar. Din roll innebär du ska leda, fördela, organisera och följa upp arbetet enligt företagets intentioner i syfte att nå uppsatta mål. Du ska även vara en katalysator för information och kommunikation om ledningens vision, mål och strategier. Vidare ingår att motivera samt bygga team spirit, utveckla, vägleda och representera medarbetarna så att de upprätthåller en hög service- och kvalitetsnivå i sitt arbete.

Du rapporterar till Head of Debt Surveillance och ingår i DS ledningsgrupp.

Profil
Vi söker dig som har stor erfarenhet från att arbeta som ledare i vardagen och vana av ledningsgruppsarbete samt är intresserade av förändrings/förbättringsarbete. Du har erfarenhet från branschen och goda kunskaper om inkassoprocessen. Du har även god affärsmässig och ekonomisk förståelse.

Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning och/eller högskoleutbildning inom ekonomi/juridik.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag. Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut och har förmåga att driva förändringsprocesser. Du är duktig på att inspirera andra och du har en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen. Du är också bra på att bygga nätverk såväl internt som externt.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan".

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Nordström (Head of Operations)
031-61 69 01
Pierre Bengtsson (Facklig representant)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Facklig representant)
08-54610366

Sammanfattning

Postadress

Box 41
Göteborg, 40120

Liknande jobb


Kontorschef Region Mitt

Kontorschef Region Mitt

5 mars 2024

5 februari 2024

12 december 2023