OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för nästa steg i din karriär?
Vi söker nu en inspirerande Team Manager till vårt nordiska uppdrag inom försäkringsbranschen!
Är du en målmedveten och driven person, redo att ta klivet upp eller fortsätta att utveckla din roll som ledare?
Vi söker dig som idag arbetar som ledare eller dig som känner att det är dags att ta nästa kliv upp till att bli en ledare. Viktigast är att du är målmedveten, ansvarsfull och framför allt motiverad av att hjälpa våra stjärnsäljare att prestera ännu bättre!
Vi söker nu en inspirerande Team Manager till vårt nordiska uppdrag inom försäkringsbranschen.
Som Team Manager är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla medarbetarna till att prestera efter våra målsättningar gällande bland annat försäljning och kundnöjdhet. Ditt främsta fokus kommer att vara att stötta agenterna i sitt dagliga arbete samt att främja deras utveckling inom sälj och kundbemötande. Utöver detta innefattar tjänsten även medarbetarsamtal, uppföljning, coaching, verksamhetsplanering samt utbildning.
Som Team Manager har du ansvaret för försäljningen inom ditt team och vi lägger stor vikt vid din förmåga att entusiasmera, motivera och förmåga att arbeta mot uppsatta mål. Du rapporterar till Nordic Operations Manager.
Teamet du ansvarar över arbetar med ett uppdrag inom försäkringsbranschen mot den nordiska marknaden, du kommer därför att ha mycket samverkan med våra team i övriga norden, som är placerade i Helsingfors, Stockholm, Oslo samt Köpenhamn. Av denna anledning är det av ytterst vikt att du känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska i såväl tal som skrift.
Du är en driven person med erfarenhet av försäljning och kundservicearbete. Du är en strukturerad och inspirerande ledare som kan hantera snabba förändringar.
Du är resultatorienterad, målfokuserad och strävar efter att med din entusiasm och ditt engagemang få dina medarbetare att nå och överträffa sina mål. Du har en positiv inställning och brinner för att hjälpa dina medarbetare att utvecklas.
Som arbetsgivare ställer GoExcellent höga krav, men erbjuder samtidigt ett spännande och omväxlande arbete. Det är din personlighet och attityd som är avgörande.
Du har:
• Minst godkänt gymnasiebetyg i svenska A
• Minst godkänt gymnasiebetyg i engelska A
• Minst godkänt gymnasiebetyg i matematik A
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntliga såväl som skriftliga.
• Minimum 3 års arbetslivserfarenhet av Contact Center eller liknande
• Dokumenterad ledarerfarenhet
• Brinnande intresse för försäljning
Meriterande är:
• Kunskaper i svensk arbetsrätt
• Ledarutbildning
• COPC-kännedom
• Erfarenhet av att coacha inom försäljning
Vad erbjuder vi?
• Som medarbetare hos GoExcellent får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching.
• Goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär.
• Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till GoExcellents positiva arbetsklimat!
• Friskvårdsbidrag
• Massagebidrag
GoExcellent Värdeord
GoExcellents värdeord är: Lead, Learn, Share.
Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.
GoExcellent löfte till dig
Hos GoExcellent lär du dig nya saker och får möjlighet att utvecklas. Under din tid här kommer du även att träffa många kunder och kollegor. Du kommunicerar och ger professionell hjälp och support till en mängd olika kunder, och under tiden lovar vi att du kommer du ha roligt, bli utmanad och få uppskattning.
Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara;
Fun & Social
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder.
Learning & Growing
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker.
Challenges & Recognition
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.
GoExcellent sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.
Om jobbet
Region
Kalmar
Arbetstid / Varaktighet
Tillsvidareanställning (anställningen inleds med en 6 månaders provanställning). Arbetstiderna är vardagar, 8:00-17:00
Startdatum omgående, efter överenskommelse
Ansökan sker via registrering av cv och personligt brev.
Du är välkommen med din ansökan omgående, då vi löpande genomför Intervjuer.
Lön / Förmåner
Lön enligt kollektivavtal
Kontaktpersoner
Filippa Larsson, HR Business Partner, filippa.larsson@goexcellent.com
Louize Ehdwall, Operations Manager, Louize.ehdwall@goexcellent.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
Filippa Larsson
+46 722074960
Filippa Larsson
Sofia Stenqvist
0702483928
Jennie Olsson
+46 8 5010 4000
Robin Wikström
Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Josefin Kernell
+46702926653
Simon Eriksson