Team Manager till Group Services

Arbetsbeskrivning

Country Finance Sweden är landets centrala funktion för ekonomitjänster samt affärspartner för Sandviks verksamhet i Sverige. För att skapa en ekonomiavdelning där vi effektiviserar centrala ekonomiprocesser och stärker Sandviks affärsområden på global nivå fortsätter vi nu utvecklingen mot en mer enhetlig och strategisk organisation. Group Services (GS) ansvarsområden omfattar bland annat det övergripande ansvaret för kundfakturaflödet för de svenska bolagen, utveckling och administration av verktyg för interna mellanhavanden inom koncernen, administration och samordning av internfakturering, betalningar och bankavstämningar. Till avdelningen söker vi nu en strukturerad och driven Team Manager till Group Services på Country Finance, med placering i Sandviken.

Arbetsuppgifter
Som Team Manager Group Services leder du och arbetar tillsammans med ett team bestående av fyra personer inom Group Services. Du arbetar aktivt och är drivande inom kundreskontra-relaterade frågor samt koordinerar och bistår med expertiskunskap inom närliggande frågor som berör området. I rollen som Team Manager Group Services kommer du att ha ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Country Finance, Finance Partners på de svenska bolagen samt övriga externa partners. Du har operationellt ansvar för Sandviks kundreskontrafunktion på Country Finance, samt utgör en supportfunktion för denna vad gäller masterdata, kundkrediter samt regelverk rörande dessa. Du godkänner och granskar bokslutsbokningar såsom periodiseringar, värderingar och justeringar av kundreskontran. Utöver detta omfattas även ansvarsområden som bankavstämningar samt avstämning och nettning av interna mellanhavanden för de svenska bolagen inom koncernen.

Din profil
Vi söker dig med en för tjänsten relevant utbildning inom ekonomi med inriktning inom redovisning eller finans. Du har minst två till tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, alternativt en tidigare bakgrund som revisor eller redovisningsekonom. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i ERP-system, företrädesvis inom SAP, Movex/M3 och/eller Aurora. Vidare är det meriterande om du har arbetat inom internationella organisationer och företag, gärna i förändringsprocesser. Ytterligare förutsättningar för tjänsten är att du har goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är systematisk och självständigt arbetar fram rutiner, processer och arbetsstruktur. Du är angelägen om att ditt arbete är väl genomtänkt och präglas av hög kvalité, samtidigt som du sporras av utmaningar. Vidare är du noggrann, strukturerad och bra på att leverera i tid, med en förmåga att hantera stressiga situationer som uppstår med kort varsel. Då arbetet innefattar mycket kontakt med leverantörer, kunder och övriga samarbetspartners värdesätter vi att du är en god lyssnare, bra på att nätverka och kommunicera. Som ledare är du bra på att planera, har en utpräglad ansvarskänsla samt följer upp processer tillsammans med ditt team. Dessutom är du öppen och har ett trevligt och ödmjukt sätt gentemot medarbetare såväl som affärskontakter.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anette Holck, rekryterande chef, +46 (0)70 665 34 79

Läs annonstexten i sin helhet och ansök på www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 339224.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 juni 2015

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024