Team Manager till Staples kundtjänst, Borås

Arbetsbeskrivning

Vill du leda ett motiverat gäng att inte bara nå, utan överträffa service- och försäljningsmål samtidigt som du utvecklar både gruppen och de enskilda individerna? Då är det kanske du som är Staples nya Team Manager i Borås? Som Team Manager på Staples är du ansvarig för att leda och motivera en grupp på cirka 15 kundtjänstmedarbetare. Du leder en kultur av delaktighet där alla service-och försäljningsmöjligheter tas till vara för att leverera utmärkt kundservice.

Du ansvarar bland annat för att:

. Ta ägarskap och ansvar för den dagliga verksamheten inom teamet.
. Metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs.
. Garantera att kvalitet, utveckling och förbättringar är hörnstenarna i all verksamhet.
. Förbättra individers och gruppens utveckling genom ett nära samarbete med kvalitets- och utbildningsgrupper.
. Utveckla ett mycket motiverat och engagerat team genom effektiv rekrytering, löpande coachning , kommunikation och översyn.
. Skapa en högpresterande miljö inom teamet för att öka affärsmanaskap, delaktighet och nytänkande.
Du ansvarar för att se till att feedback från kunder, såväl positiv som negativ, kommer till rätt del av verksamheten för att öka kundnöjdhet och kvalitet.

Du etablerar och upprätthåller starka relationer med andra delar av verksamheten , såsom leveranskedjan, kreditkontroll , marknadsföring etc. Du kommer även att företräda kundservice i affärsprojektgrupper. I den här rollen rapporterar du till Operations Manager.

Uppdragsgivare: Staples Sweden AB

Ort: Borås

Sista ansökningsdag: 7 mars, 2014

För information: I denna rekrytering samarbetar Staples med Proffice, för mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Patrik Artman på 0733-43 45 89. Sök tjänsten på vår hemsida, www.proffice.se

Kvalifikationer:

För att lyckas som Team Manager har du antagligen några års erfarenhet av ledarskap inom en serviceinriktad funktion och en stark förmåga att motivera ett team.

Du är en driven och positiv person som utstrålar en passion för förstaklassig service. Du har en stark kommunikativ förmåga att påverka och kan förhandla både muntligen och skriftligen på svenska och engelska. Vi ser även norska och danska som meriterande språk.

Du har en utmärkt problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta lösningar. Du har en god kommersiell medvetenhet och känsla för hur man hanterar kunder på bästa sätt. Du är en stark lagspelare med fokus på ständiga förbättringar, som är öppen för förändring och kan agera förebild för Staples värdegrund.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Staples är världens största leverantör av kontorsmaterial, datatillbehör och förbrukningsvaror, med verksamhet i 27 länder på 5 kontinenter.
Den svenska och danska verksamheten, med 570 medarbetare, har huvudkontor i Borås och centrallager i Växjö. Vi lagerhåller ett komplett och heltäckande sortiment av kontorsmaterial, datatillbehör, förbrukningsmaterial, skol- och förskolematerial, trycksaker, profilmaterial, digital dokumenthantering och service samt produkter för vård och omsorg. Våra kunder finns inom alla kategorier över hela Sverige. Med branschens bredaste sortiment av över 15.000 artiklar kan vi täcka alla företags och organisationers behov och erbjuda skräddarsydda helhetslösningar. Vårt fokus på kvalitet och miljö är stort och vi är både ISO 9001- och 14001-certifierade.Mer information om Staples hittar du på www.staplesadvantage.se

Sammanfattning

Liknande jobb


R&D Team Lead

R&D Team Lead

16 april 2024

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kristianstad Långebro

9 april 2024