Team Manager till Webhelp Nordic

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi söker nu en inspirerande Team Manager till Webhelp Nordic.

Vi söker dig som idag arbetar som ledare eller som känner att det är dags att ta nästa kliv upp till att bli en ledare. Viktigast är att du är målmedveten, ansvarsfull och framför allt motiverad av att hjälpa våra engagerade medarbetare att prestera ännu bättre. Som Team Manager har du ansvaret för resultat och utveckling inom ditt team och vi lägger stor vikt vid din förmåga att entusiasmera, motivera och förmåga att arbeta mot uppsatta mål. Du rapporterar till Operations Manager.

”En bra ledare är någon som sätter teamet främst. Någon som har glimten i ögat och förmågan att inspirera och utveckla varje individ till att nå nya steg i sin utveckling” – Rasmus Gustafsson, Operations Manager

Om tjänsten

Som Team Manager är din huvudsakliga arbetsuppgift att utveckla medarbetarna till att prestera efter våra målsättningar gällande bland annat försäljning och kundnöjdhet. Ditt främsta fokus kommer att vara att stötta agenterna i sitt dagliga arbete samt att främja deras utveckling inom sälj och kundbemötande. Utöver detta innefattar tjänsten även medarbetarsamtal, uppföljning, coaching, verksamhetsplanering samt utbildning.

Vi söker dig som

Är en strukturerad och inspirerande ledare som kan hantera snabba förändringar. 
Du är resultatorienterad, målfokuserad och strävar efter att med din entusiasm och ditt engagemang få dina medarbetare att nå och överträffa sina mål. Du har en positiv inställning och brinner för att hjälpa dina medarbetare att utvecklas.

Krav för tjänsten:

• Minst godkänt gymnasiebetyg i svenska A 
• Minst godkänt gymnasiebetyg i engelska A 
• Minst godkänt gymnasiebetyg i matematik A 
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntliga såväl som skriftliga. 
• Minimum 3 års arbetslivserfarenhet av Contact Center eller liknande 
• Dokumenterad ledarerfarenhet

Meriterande är:

• Kunskaper i svensk arbetsrätt 
• Ledarutbildning 
• COPC-kännedom 
• Erfarenhet av att coacha inom försäljning

Om Webhelp Nordic

Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i 26 länder med 35.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250 %. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm, Göteborg, Kalmar, Östersund och Piteå. Vi samarbetar med några av världens mest progressiva varumärken som Sky, Shop Direct, Bouygues, Direkt Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors och Valentino.

Som medarbetare hos Webhelp får du alla verktyg som krävs för att lyckas genom utbildning och kontinuerlig coaching. Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få en bra grund att stå på för en fortsatt framtida karriär. Du får lära känna många härliga arbetskollegor som bidrar till Webhelps positiva arbetsklimat!

Webhelps Värdeord

Webhelps värdeord är: Lead, Learn, Share. Våra värdeord beskriver vad vi anser är viktigt i vårt dagliga arbete. De beskriver hur vi arbetar och hur vi vill uppföra oss för att lyckas göra vårt allra bästa i varje stund.

Som arbetsgivare brinner vi för att det ska vara:

• Fun & Social 
Vi tycker det är spännande att möta kollegor och kunder. 
• Learning & Growing 
Vi älskar att utvecklas och lära oss nya saker. 
• Challenges & Recognition 
Vi tror på att ge, få och bekräfta våra prestationer.

Om jobbet

Region
Stockholm

Arbetstid / Varaktighet
Tillsvidareanställning, heltid (6 månader provanställning)

Arbetstid: 08:00-17:00

Startdatum för tjänsten: Snarast möjligt

Lön / Förmåner 
Enligt kollektivavtal 
Friskvårdsbidrag 
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 08:00-17:00 Tillsvidareanställning, heltid (6 månader provanställning)
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


Teamleader B2C

Teamleader B2C

11 juni 2024

Plant Technical Support, Team Lead (51695)

Plant Technical Support, Team Lead (51695)

11 juni 2024

Teamleader på Heltid

Teamleader på Heltid

11 juni 2024