Team Managers till Academic Work i Linköping

Team Managers till Academic Work i Linköping

Arbetsbeskrivning

We make people grow! Vi söker nu två Team Managers för att ytterligare förstärka vårt Linköpingskontor i den positiva tillväxtresa vi har framför oss. Som Team Manager driver du ett eget team inom vår leverans och har en viktig plats i kontorets ledningsgrupp. Du har ett stort intresse för andra människor och för framgångsrika affärer samt drivs av att skapa förutsättningar för engagerade medarbetare som bidrar till resultat. Här får du möjligheten att växa både som individ och få andra att nå nya höjder – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Team Managers på Linköpingskontoret, Linda sin roll:

"Min främsta uppgift som Team Manager är att skapa resultat genom andra. Det bästa med rollen är att få följa och stötta ambitiösa kollegor på vägen mot sina och Academic Works mål, både genom ett coachande ledarskap och strategiska beslut i kontorsledningen. Att få skapa förutsättningar för andra att utvecklas och växa i sina roller är oerhört inspirerande och en stor drivkraft för mig. Kulturen på kontoret präglas av energi, positiv attityd och en stark lagkänsla och vilja att tillsammans nå våra ambitiösa mål."

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Team Manager kommer du att leda ett team som består av antingen Rekryteringskonsulter alternativt Konsultchefer. Teamen arbetar med att rekrytera och bemanna kandidater och konsulter till våra kunder genom effektiva och träffsäkra processer från kravprofil till anställning. Vi tänker oss att du initialt tar dig an ledarskapet och lär känna ditt team. Därefter är tanken att du till viss del kommer att arbeta operativt som Rekryteringskonsult eller Konsultchef då vi tror att det ger dig bästa förutsättningar att förstå vår affär och leda teamet. Din roll är att på ett inspirerande sätt leda dina medarbetare mot framgång. Du tar ansvar för resultatet, agerar förebild i vardagen samt strävar efter att ständigt utveckla var och en i teamet utifrån ett individanpassat ledarskap. Och givetvis strävar du efter en dynamisk och positiv arbetsmiljö!

Din chef och din utveckling

Din chef är Hamed och han arbetar som Branch Manager. Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen för Linköping och Jönköping och välkomnas av fyra Team Managers som du arbetar tätt tillsammans med. Vi erbjuder ett gediget utbildningsprogram där du i din roll som Team Manager har en tydlig plan för att utveckla dina förmågor och vässa din kompetens i ledar- och affärsmannaskap.

ARBETSUPPGIFTER
* Agera föredöme: Leda med exempel och coacha dina medarbetare i att nå uppsatta mål, både individuellt och som team


* Ledningsgruppsarbete: Du bidrar till kontorets utveckling tillsammans med Branch Manager och övriga Team Managers. Dina idéer och förslag är viktiga och du förväntas ta en aktiv roll för att driva arbetet framåt
* Resursplanering: Du ansvarar för att planera och optimera teamets resurser för att säkerställa både kvalitet och effektivitet i arbetet
* Rekrytering: Vid behov rekrytera och introducera nya medarbetare till teamet


VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:


* Samarbetsförmåga
* Resultatinriktad
* Personlig mognad
* Förtroendeingivande
* Strategisk


Vi vill att kontoret ska fortsätta utvecklas och anser att goda relationer såväl som rätt affärsmässighet och motivation är nyckeln till framgång. Därför ser vi att du är en person som kan samarbeta med flera roller i strävan mot målen och att du är medveten och lyhörd för dina kollegors tankar och idéer. Som person är du självmedveten, ödmjuk och kan skilja på privata och professionella angelägenheter. Ledarskap kräver både transparens gentemot kollegor och förmåga att fatta tuffa beslut. Du kan hantera dessa frågor på ett naturligt sätt eftersom du agerar med trygghet, tydlighet och har en förmåga att få andra att lyssna.

Vad tar du med dig i rollen som Team Manager?


* Relevant akademisk utbildning inom till exempel personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, ekonomi, service management eller liknande
* Minst två års relevant arbetslivserfarenhet av service och kundkontakt där du arbetat mot tydliga mål och budget
* Erfarenhet av att leda och coacha andra i arbetet
* B-körkort
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken


Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av försäljning, gärna B2B


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Centrala Linköping
* Ansvarig för rekryteringsprocessen:
Maria, Talent Acquisition Partner
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök här på annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET



Hur är det att jobba på Academic Work?


* Vår kultur på Academic Work
* CSR och miljö på Academic Work
* Instagram @Academic Work
* Facebook @Academic Work
* LinkedIn @Academic

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023