Teamchef Kundservice Västerås

Arbetsbeskrivning

Vi söker tre teamchefer till vår kundservice för att utöka enheten. Stationeringsort: Västerås.

PostNord Sveriges Kundtjänst består av ca 180 medarbetare som ansvarar för att på ett professionellt och effektivt sätt hantera och utveckla servicen för våra kunder. För närvarande är organisationen uppdelad på elva kundserviceteam med varsin teamchef och finns i Malmö och Västerås. Vi besvarar idag ca 11 000 st ärenden per dag. Kundtjänst ansvarar för kundservice och eftermarknadsfrågor via telefon, e-post och fax för Postens och PostNord Logistics kunder. Våra huvudområden är telefoni, e-post/fax, spåra gods inkl förseningar, utrikes förfrågningar, faktura, Vip samt transportbokning.

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. Koncernen hade 2013 en omsättning på 40 miljarder SEK och 39 000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

Mångfald är en naturlig del av PostNordkoncernens verksamhet. Vi välkomnar dig som, liksom vi, ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Vad innebär arbetet?

Du har kostnads- och personalansvar för det egna teamet.
Du ansvarar för att teamet uppnår fastställda verksamhetsmål och för att ett gott arbetsklimat råder i teamet och på enheten.
Du utvecklar enheten genom ständiga förbättringar.
Du ansvarar för att du och din grupp besitter rätt kompetens och har rätt befogenheter för uppgiften.
Du utövar ledarskap i enlighet med PostNords ledarskapskriterier.
Du bidrar till att genomföra planerade aktiviteter i enhetens verksamhetsplan.
Du genomför kontinuerlig uppföljning och utveckling av medarbetare, i form av uppföljningssamtal, medlyssning mm.

Vem söker vi?

Du har erfarenhet av personalledande befattningar, eller annan lämplig ledarerfarehet, t ex som coach eller arbetsledare.
Du har förmåga att leda verksamhet mot tydliga mål och ser utveckling av dina medarbetare som ett medel att nå uppställda mål.
Goda kunskaper om ekonomiprocessen är en merit.
Dina kunskaper om SAP och dess betydelse som verktyg är goda.
Du är bra på att samarbeta och har lätt för att knyta kontakter.
Ditt arbete präglas av en hög serviceanda gentemot kunder och övriga enheter.
Du utövar ett lyhört ledarskap som får medarbetarna att trivas på arbetet.
Du arbetar kommunikativt, samarbetande, förändrings och resultatinriktat samt har förmåga att engagera. Du tänker strategiskt och analytiskt.
Du hanterar engelska och svenska bra i både tal och skrift.

Information om tjänsten
Heltid tillsvidare
Tillträde enligt överenskommelse

Kontaktperson
Agnes Karlsson, (chef Kundtjänst), telefon 010-437 9836

För fackliga kontakter se www.postnord.se/fackliga

Sök arbetet via www.postnord.se/jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Line Thomson
0721-88 52 44
Hannah Sandström
+46 733-434 534
Martin Löfgren
010-4363748
Rekryterare Lotta Carlsson
073 075 23 25
Executive Search Consultant Clara Scherman

Rekryteringskonsult Sophie Karlsson

Rekryteringskonsult Honey Helensdotter
+46722312388
Rekryteringskonsult Honey Helensdotter
0722312388
rekryteringskonsult Ellen Engström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 maj 2014

Besöksadress

Lillsjögatan
None

Postadress

Terminalvägen 24
Stockholm, 10500

Liknande jobb


Teamleader på Heltid

Teamleader på Heltid

11 juni 2024

Teamleader på Heltid

Teamleader på Heltid

11 juni 2024

Teamledare

Teamledare

11 juni 2024