Teamleader sökes till vikariat hos Babs Paylinks

Arbetsbeskrivning

Som teamledare är dina huvuduppgifter att leda, stötta och motivera dina medarbetare samtidigt som du tillsammans med teamet arbetar operativt. Du har en nyckelroll när det gäller att skapa en positiv och engagerad laganda som bidrar till att gruppen levererar service på högsta nivå och når uppsatta mål för kvalitet, effektivitet och försäljning. I nära sammarbete med Kundservicechefen och den andra teamledaren kommer du även att planera och leda det dagliga arbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Babs Paylinks önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till [Academic Work] (mailto: stn01@academicwork.se)

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Babs Paylink. Uppdraget är ett vikariat fram till sista augusti i år.

Som teamledare kommer du att arbeta med daglig och veckovis uppföljning av medarbetarna i din arbetsgrupp. Du arbetar nära verksamheten och finns tillgänglig på golvet och mitt i verksamheten för att på bästa sätt, sporra, inspirera och stötta dina teammedlemmar till att prestera sitt bästa. Du kommer både arbeta operativt tillsammans med dina medarbetare och ansvarar för planering inför olika avstämningsmöten med gruppen som du håller tillsammans med den andra teamledaren.

Du kommer till exempel att vara delaktig i:

* uppföljning på individ- och gruppnivå

* att planera och genomföra aktiviteter för att nå önskat resultat

* löne- och medarbetarsamtal

* rekrytering till teamet

* schemaläggning och bemanningsplanering

* förberedelse inför möten samt hålla i dessa

Tidigare har arbetat som teamledare med erfarenhet av att leda medarbetare där uppföljning och planering förekommit. Du förstår vikten av att vara en god förebild och finnas tillhands för dina medarbetare. Vidare ser vi att du som söker känner dig bekväm med att hålla i möten och presentationer samt har administrativ erfarenhet av att t ex hantera schemaläggning för en arbetsgrupp.

Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom kundtjänst/kundservice men inget krav för tjänsten.

Du har ett tydligt ledarskap som motiverar andra till utveckling, du kan samordna och skapa förutsättningar för dina medarbetare att arbeta självständigt och känna sig trygga i sina uppgifter och beslut. Du är rak och tydlig i din kommunikation och känner dig bekväm med att fatta beslut och ta tag i problem som uppstår.

För att passa in i rollen är du en person som lätt för att skapa förtroende, är lyhörd och flexibel. Sist men inte minst är det en förutsättning att du tycker om att se människor utvecklas och växa i sina uppgifter och ansvarsområden.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [stn01@academicwork.se](mailto:stn01@academicwork.se) under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, vikariat till och med sista augisti 2014
UPPSKATTAD ARBETSTID: 08:00 ? 17:00
PLATS: Odenplan, Stockholm

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer [under vår PuL-sida.](http://www.academicwork.se/pul)

Kontaktpersoner på detta företaget

Consultant Manager Charlotta Nihlén
08-56246753
Konsultchef Susanna Carlson
08-52254902
Konsultchef Susanna Carlson
468 5225 4902
Konsultchef Mette Risberg
08-522 549 66
Konsultchef Louise Hagströmer
0852254969
Konsultchef Charlotta Nihlén
08-562 467 53
Konsultchef Charlotta Nihlén
08 - 562 467 53
Consultant Manager Sara Frykedal
08-5225 76 05
Consultant Manager Sara Frykedal
08-522 576 05
Consultant Manager Sara Frykedal

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 april 2024