Teamleader till check-in verksamheten i Karlskrona

Arbetsbeskrivning

Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5 500 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på www.stenaline.com.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Teamledare förväntas du fungera som operativ ledare för vår incheckning av frakt- och persontrafik vid terminalen i Karlskrona. Utöver den fasta personalstyrkan som består av 15 personer tillkommer tillfälligt anställda vid högsäsong och arbetstoppar.

I tjänsten ingår även att jobba operativt inom check-in/kassa samt att vara personen som inom ramen för sitt team ansvarar för de arbetsmoment som ligger utanför den övriga kontorspersonalens ordinarie arbetsuppgifter.

Du rapporterar till Site Manager, som är chef för Stena Lines verksamhet i Karlskrona.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:



Leda och coacha ditt team i det dagliga arbetet



Proaktiv bemanningsplanering och schemaläggning utifrån bokningsläge



Ansvara för vecko/månadsmöten med teamet



Genomföra utvecklingssamtal och lönesamtal



Övriga operativa personalfrågor såsom tidrapportering, uniformsfrågor och utbildningsbehov



Delaktig i rekrytering



Introduktion av ny personal



Operativt arbete i check-in/kassa



Ansvara för kundupplevelsen i terminalen



Diverse administrativa/kontorsrelaterade uppgifter



Kontaktperson mot kaj och fartyg



Kontaktperson mot diverse myndigheter



Vem är du?

Vi vill att du som söker har minst tre års erfarenhet av arbetsledande befattning och har god och dokumenterad operativ ledarförmåga. Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik och turism/service. Det är vidare meriterande om du har en ledarskapsutbildning.

Du har ett stort engagemang för att leda och arbeta med människor och du har en klar bild av vad god service är. Du är en prestigelös person med integritet som inte är rädd att vare sig hugga i själv eller delegera arbetsuppgifter.

Du måste vara självgående, vara beredd att fatta snabba beslut och vara stresstålig. Du ska ha lätt för att kommunicera med olika nivåer i och utanför företaget och vara en person som har lätt för att samarbeta och agera flexibelt.

God datorvana med kunskap i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska, engelska och gärna polska är viktigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen.

Då tjänsten innehåller en del transporter behöver du inneha B-körkort.

Anställning

Tjänsten ären tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgraden är 100 %.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan Senast fredagen den 27 maj. Urvalsarbetet kommer att påbörjas tidigare och intervjuer kommer att hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt

För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta: Site Manager Karlskrona Monica Strandhag tfn: 0739-42 17 26

För frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: HR Business Partner Isabella Zander, tfn 0704-85 81 73

 


Stena Line strävar efter en ökad mångfald och en jämn fördelning mellan kvinnor och män.

Kontaktpersoner på detta företaget

UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Line Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Galoppgatan 4, Malmö
None

Postadress

None
Göteborg, 40519

Liknande jobb


10 april 2024

15 januari 2024

Check in Agent

Check in Agent

11 januari 2024

Terminaltjänsteman till Oskarshamn

Terminaltjänsteman till Oskarshamn

3 januari 2024