Teamleader till kundservicefunktion i Gävle

Arbetsbeskrivning

Söker du ett jobb som ställer höga krav på dig och i gengäld är både utvecklande och roligt? Har du en god förståelse för hur du förenar verksamhetsnytta med en positiv kundupplevelse? Skulle du trivas i en roll där du får vara med och leda och dessutom själv jobba hands on i en kundservicefunktion? Då är det dig vi letar efter!


Beskrivning

Perido söker en teamleader för ett konsultuppdrag hos vår kund i Gävle, en välkänd myndighet. Som konsult och teamleader har du en unik och viktig roll - du är Peridos förlängda arm och ska representera oss på bästa möjliga sätt ute på myndigheten. Det är en roll där du får ta mycket ansvar och förväntningarna är högt satta!

Som teamleader är ditt uppdrag att vara med och leda en kundservicefunktion som kommer att bestå av ett trettiotal konsulter som alla sitter ute hos vår kund. Kundservicefunktionen är ansiktet utåt för myndigheten och fungerar som en viktig informationskanal och vägledare. För att denna ska fungera så bra som möjligt är det viktigt att personer med rätt inställning tar plats i ditt team. I rollen kommer du därför också att vara delaktig i rekryteringsprocessen av kundservicemedarbetare och bolla tankar och idéer med din konsultchef på Perido.

Hela kundserviceteamet arbetar med att besvara frågor via telefon samt vägleda och ge information till privatpersoner som sökt kontakt. Som teamleader hjälper du teamet att behålla fokus på aktiviteter som leder mot uppsatta mål. I tätt samarbete med din teamleaderkollega, utvärderar och mäter du resultat och verkar för att alla ger service av hög kvalitet. Det ingår en del kortare resor till möten och utbildningar i tjänsten, likaså förekommer besök på huvudkontoret i Stockholm.

I ditt dagliga arbete kommer du att få stor nytta av dina pedagogiska och kommunikativa färdigheter såväl som ditt målfokus. Det är dessutom viktigt att du är en flexibel person som snabbt anpassar dig efter förändringar och som trivs i en roll där resultatet regelbundet mäts och utvärderas. För dig med den rätta inställningen och kunskapen är detta en verkligt spännande möjlighet och utmaning ? varmt välkommen med din ansökan!


Kravprofil

- Relevant högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från kundservice/support
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande teamleaderroll, gärna i en offentlig verksamhet
- Datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift


Omfattning och tillträde

Heltid, 1 års vikariat med chans till förlängning. Tillträde under oktober.


Ansökan

Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 33967EH i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Referensnummer

33967EH


Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.


Kontakt

E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb