Teamledare ASSA ABLOY Entrance Systems Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Om ASSA ABLOY Entrance Systems Sweden AB

Crawford är ett ledande varumärke inom Assa Abloy koncernen. Med ett komplett utbud av portar och dockningslösningar och omfattande service- och underhållstjänster hjälper vi våra kunder att säkerställa tillförlitlig, säker och energieffektiv drift dygnet runt. Crawford finns representerat i över 30 länder och ingår i divisionen ASSA ABLOY Entrance Systems med 9000 anställda och en omsättning motsvarande drygt 15 miljarder SEK. www.crawfordsolutions.se

Har du den rätta inställningen och vill arbeta på ett bolag i framkant inom sin bransch? Då är detta ett utmärkt tillfälle för dig som vill bli del av ett team med erfarna tekniker där ni tillsammans alltid leverera den bästa servicen.

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare är du serviceteknikernas närmaste chef och du kommer ansvara för två team med ca 6-8 tekniker i varje team. I rollen kommer fokus ligga på att:

- Prioritera större serviceuppdrag/grovplanering, jobb med tre månaders horisont
- Säkerställa gruppen/individens tillväxt och lönsamhet
- Följa upp KPI:er och coacha teknikerna
- Säkra att teknikern har rätt kompetens
- Planera och genomföra möten i distriktet med uppföljning inkluderat kollegor från nyförsäljning&servicesälj
- Genomföra veckovisa telefonmöten med teamen
- Resursplanering av egen personal samt underentreprenörer

Du kommer vara placerad vid regionkontoret i Västra Frölunda och rapportera till den Regionala Servicechefen.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som teamledare har du med dig erfarenhet från en ledande roll där du varit ansvarig för att driva din grupp framåt. Har du tidigare produkterfarenhet är detta givetvis meriterande men viktigast är att du har ett tekniskt intresse. Du är van och motiveras av att mätas mot tydligt uppsatta mål och verka på en föränderlig marknad. Du har relevant eftergymnasial utbildning. Goda kunskaper i Officepaketet samt engelska och svenska är ett krav. B- körkort erfordras.

Dina egenskaper
Personliga egenskaper för att lyckas i rollen är att du har ett eget personligt driv, du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en mental flexibilitet för att kunna verka i ett bolag som är i ständig utveckling. Vidare behöver du vara stresstålig, uthållig och trygg i att våga ta egna beslut. Du är en god kommunikatör och lyhörd inför din omgivning.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.

Ansökningsprocessen
Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Sista ansökningsdagen är 26 april, intervjuer kommer hållas löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Hallberg på nummer 0729-889434.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Conradi
+46 0729-889421
Mikael Svensson
+46 729 88 94 25
Emilie Hedman
+46 (0)72-988 98 27
Philip Sjögren
+46 729889828
Tarek Mourad
+46 122-26 90 00
Ahmed Hersi
+46 (0)72-988 94 03
Anne Hansson
031-333 52 92
Anne Hansson
+46 (0)72-988 94 05
Margareta Wickzell

Cecilia Mannheimer
+46 (0)31-3335294

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 april 2015

Besöksadress

Nils Ericsonplatsen 3
None

Postadress

Nils Ericsonplatsen 3
Göteborg, 41103

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024