Teamledare inom lön

Teamledare inom lön

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Hoppa på och ta chansen att ta dig en åktur med bolaget som tror på tankefrihet, yttrandefrihet och friheten att röra sig obegränsat i städer!

Just nu söker vi dig som är/har varit teamledare inom lön och har möjlighet att hjälpa vår kund att stötta deras team i väntan på en kommande rekrytering i ca 4-6 månader.

Kund sitter i centrala Stockholm och tjänsten är på 100%. Möjlighet att arbeta hemifrån ca 50% av arbetstiden.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Arbetsuppgifter:
Som teamledare kommer du att leda det nuvarande teamet och hantera en mängd olika intressenter, bland dem nästan 15 olika outsourcade partners över Europa och med det över 1000 anställda. Ditt dagliga arbete kommer att sträcka sig från grova detaljer till övergripande strategiska diskussioner.

Rollen kommer att innehålla:

• Vara en teamledare för laget (idag består det av två medlemmar) som motiverar och supportar.
• Tillsammans med teamet hantera outsourcingpartnerna.
• Samordna, styra och kontrollera processen "löneberedning - bearbetning och utbetalning av löner" för alla företag i koncernen.
• Upprätthålla de skriftliga riktlinjerna för löner och uppdatera standarder och rutiner.
• Se till att lönelistan behandlas på ett korrekt, överensstämmande och i tid, inklusive övervaka efterlevnaden av lagstadgade rapporterings- och arkiveringskrav.
• I samarbete med HR administrera förmånsplaner enligt företagets policy.
• Förbered relevanta vecko-, månads-, kvartals- och bokslutsrapporter.
• Om möjligt se över och förbättra löneregler, rutiner och kontroller inom koncernen, inklusive användning av lämpliga IT-baserade system för att stödja processen.


Din bakgrund:
Du har relevant akademisk bakgrund. Dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda löneprocessen för ett större företag i flera europeiska länder. Dokumenterad erfarenhet och kunskap av arbete med lönehantering i flera europeiska länder. Erfarenhet av att leda förändringsprojekt inom löneområdet. Erfarenhet av att leda ett mindre team.
Kunskap/förståelse av tillämpliga regler och förordningar som påverkar löner och ersättningar och förmåner. Gedigen förståelse för den ekonomiska sidan av löneprocessen. Flytande engelska + minst 1 ytterligare europeiskt språk.

Du är en person som trivs med en snabb föränderlig miljö och har erfarenhet från projektledning och/eller förändringsledning.


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024