Teamledare Kund- och låneservice till Linköping

Arbetsbeskrivning

Vi finansierar satsningar och företagande för ett rikare liv på landet.

Vi är specialiserade på jord- och skogsnäringen. Vi och våra lånekunder har utvecklat svenska landsbygden sedan 1836.

Vi är med utlåningen Sveriges nionde största bank. Vi är en tydlig nischbank som finns för finansiering till verksamhet inom jord och skog.

Vi ägs av Landshypotek Ekonomisk Förening där lånekunderna är medlemmar. Vårt överskott stärker verksamheten och går tillbaka till lånekunderna.

Vi är jord- och skogsbrukarnas egen bank. För oss är jord- och skogsnäringens utveckling avgörande för landsbygden och därmed Sveriges framtid. Vi förstår människorna bakom de många familjeföretagen på landsbygden.

Vi har öppnat en digital bank för sparande till konkurrenskraftig ränta för den svenska allmänheten. Vi är därmed även banken för alla som vill spara till goda villkor och har ett hjärta som klappar för landsbygden.

Beskrivning

Vill du vara med och driva förändring och utveckla Landshypotek Bank?

Vi söker just nu en Teamledare för Kund- och låneservice som ingår i avdelningen Kund- och servicecenter tillsammans med Spar- och låneadministrationen. Som teamledare för Kund- och låneservice på Landshypotek Bank ansvarar du för koordineringen av funktionen Kund- och låneservice. Du fungerar även som en förlängd arm för Chefen för Kund- och servicecentret i dennes ansvar att leda och säkerställa kontinuerliga förbättringar och löpande effektivisering av verksamheten.

Du kommer att ansvara för att ge Landshypoteks Banks kunder och medlemmar bästa möjliga service via telefon, email eller andra digitala kanaler såsom sociala media. Du kommer att bidra till Landshypoteks lönsamhet och skapa långsiktiga kundrelationer genom aktiv och proaktiv försäljning, positiva kundmöten och professionalism.

Låneservice är ett nytt område inom Landshypotek Bank i Linköping och tjänsten som Teamledare för Kund- och låneservice är ny. Du får därmed möjlighet att vara med och påverka uppbyggnaden av både låneservice och tjänsten som teamledare

Arbetsuppgifter:

- Ansvar för att dagligen leda och fördela det operativa arbetet inom avdelningens olika områden för att arbetet på hela avdelningen ska fungera, t ex vid arbetstoppar, projektdeltagande, utbildningar, vid semester och sjukdom
- Se till avdelningen följer uppställda riktlinjer för bankens arbete
- Bidra till verksamhets- och budgetplanering
- Ansvar för att på kort och lång sikt optimalt planera avdelningens resurser
- Ansvar för att affärsmässig och sund kreditbedömning sker
- Ansvar för att kreditbeslut och löpande uppföljningar sker enligt gällande kreditinstruktion
- Delta i det operativa arbetet inom Kund- och låneservice som bland annat innefattar att svara på samtal eller email från kunder, arbeta med kundärenden, handlägga krediter etc.
- Analys av kundens återbetalningsförmåga, bedömning av investeringar, säkerheter m.m.
- Kontakter med banker, mäklare, myndigheter och samarbetspartners
- Genomföra coachande samtal
- Delta i rekrytering till Kund- och låneservice
- Ansvara för kompetenskartläggning och vidareutbildning för befintlig personal
- Ansvara för introduktionsutbildning inklusive utbildningsmaterial för nyanställda
- Kontinuerligt effektivisera och driva förbättrings- och utvecklingsfrågor
- Driva arbete med att utveckla processer, instruktioner, rutiner och samarbetsformer för Kund- och låneservice verksamhet
- Delta i utveckling av systemstöd för Kund- och låneservice.
- Delta i projekt i banken
- Verka som ambassadör för Kund- och servicecentret i resten av organisationen

Kvalifikationer

Vi ser framför oss att du har en akademisk examen, gärna inom företagsekonomi, eller annan relevant universitetsutbildning. Du bör ha dokumenterad god ledarerfarenhet samt god erfarenhet inom bank och finans och gärna erfarenhet av service och administration.

Som person bör du vara modig och inspirerande i ditt ledarskap. Du måste vara självgående och kunna ta egna beslut. Vi söker någon med holistiskt synsätt och som samtidigt har fokus mot mål och resultat. Att ge service är en av dina viktigaste kvalifikationer.

Du har också erfarenhet av att fatta kreditbeslut gällande lån.

Villkor

Vi erbjuder dig ett utmanande arbete med stort kundfokus, utvecklande arbetsuppgifter och utrymme för egna initiativ. Vi erbjuder dig även en arbetsplats med många engagerade och kunniga medarbetare runt om i landet.

Tjänsten är underställd Chef Kund- och servicecenter med placering på kontoret i Linköping.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 juni 2016

Vi gör kreditbedömningar och begär utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Fyhn
070-294 73 05
Annika Lindström, Chef Spar- och låneadmin
070-229 88 83
Annika Lindström, Chef Spar- och låneadministratio
070-229 88 83
Joakim Fyhn, HR
070-294 73 05
Annika Lindström, Operationschef
070-229 88 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landshypotek Bank, Spar- & låneadmin Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månad
  • 100%. Tillträde: Så snart rätt kandidat funnits. tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 maj 2016

Besöksadress

Vasagatan 5
None

Postadress

Vasagatan 5
Linköping, 58102

Liknande jobb


Business Product Owner

Business Product Owner

20 mars 2024

3 oktober 2023

Cruitive AI

Cruitive AI

12 januari 2023

Gruppchef Bank

Gruppchef Bank

30 juni 2022