Teamledare-ordermottagning

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en person som vill jobba i en arbetsledande roll men med stor delaktighet i det operativa arbetet.Arbetsuppgifter Din främsta arbetsuppgift kommer att innebära att styra och driva det dagliga arbetet vid kundorderavdelningen framåt.Detta innefattar bland annat att säkerställa leveranser och information till kund, planera orderflöde till lagerpersonal via 3PL, driva logistikmöten, ansvara för rapportering av leveransprecision och ledtider etc.Ditt huvudsakliga arbetsverktyg kommer att vara Visma, varför du måste ha erfarenhet av och ett genuint intresse för att arbeta i affärssystem.I din roll som Teamledare kommer du att ansvara för en grupp om två personer.Det kommer att vara ditt ansvar att coacha och stötta teamet i hur de ska lösa olika orderrelaterade frågor, ansvara för att kvalitetssäkra de olika processerna samt nå uppsatta leveransmål.I ditt ansvarsområde ingår även att utveckla arbetet mot en ökad effektivitet och kvalitet genom uppföljning mot relevanta nyckeltal.I dina arbetsuppgifter kommer att ingå såväl operativa aktiviteter som långsiktiga projekt.För att lyckas i rollen krävs en hög grad av noggrannhet i det jobb du utför samt förmågan att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter i ett högt tempo - alltifrån fakturering och fraktupphandling till orderregistrering och tulladministration.Vi erbjuder dig en dynamisk och inspirerande arbetsplats där samarbete, högt tempo och positiv framåtanda kännetecknar det dagliga arbetet.Vi erbjuder mycket eget ansvar och stora möjligheter att växa med företaget - det är bara du själv som sätter gränserna för din egen utveckling.[Kravprofil Framför allt är du en resultat- och lösningsfokuserad person med ett strukturerat arbetssätt.Du har ett stort intresse för logistikfrågor och tycker om att coacha dina medarbetare.Du har antagligen eftergymnasial utbildning inom logistik (KY eller motsvarande).1-5 års erfarenhet från arbete inom logistik eller ordermottagning.Det är meriterande med goda kunskaper i Visma.Du har en god förmåga att styra och driva arbetet framåt samt ser vikten av kontinuerlig rapportering och uppföljning.Vidare är du prestigelös, social och kundorienterad.Låter detta intressant?Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.[Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carin Wall på tel.[Vi ser fram emot din ansökan![

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén

Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 26 november 2010
  • Ansök senast: 26 december 2010

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Exportleveransansvarig

Exportleveransansvarig

17 maj 2024

23 april 2024

15 maj 2024

13 maj 2024