OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Bemanning Sverige AB
Arbetsbeskrivning
Genom bättre ekonomisk kontroll, analyser och konsultation hjälper vi våra kunder till ökad lönsamhet. Vi har idag ca 150 kunder, flera av dessa har vi följt från små nystartade företag till etablerade och lönsamma verksamheter. Vår egenutvecklade webbportal som möjliggör för våra kunder att online få tillgång till utvald ekonomisk information och nyckeltal har på kort tid fått väldigt god respons från våra kunder. Vi är ledande inom ekonomikonsulting och vårt mål är att vi ska uppfattas som den bästa byrån att jobba på bland de bästa ekonomikonsulterna. I nuläget har vi drygt 30 kompetenta medarbetare och under de kommande två åren kommer vi uppskattningsvis att växa med ytterligare 10-15%.
För att nå våra mål söker vi dig som fortfarande vill arbeta med operativ reskontrahantering men som samtidigt känner dig redo att ta nästa steg och vidareutveckla vår reskontraenhet som idag består av 4 anställda. Du blir teamledare för ett team där man stödjer varandra för att leverera tjänster med stort engagemang och med hög kvalitet till sina kunder. Tjänsten är heltid och placeringen är på vårt kontor i Stockholm City.
I rollen kommer du att ha ett helhetsansvar för reskontrahanteringen för dina kunder. Du har en konsultativ roll gentemot dina kunder men också till övriga avdelningar internt vad gäller reskontrafrågor.
Du kommer också att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra reskontrafunktionens rutiner och processer samt med hjälp av dina kollegor effektivisera reskontrafunktionen.
Därutöver kommer du att vara systemansvarig för de fakturahanteringssystem som företaget använder.
Vem är du?
Kraven är:
• Minst 3 års bred erfarenhet av reskontraarbete med bevisat goda arbetsresultat
• Erfarenhet av att kvalitetssäkra arbetssätt, rutiner och processer
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Erfarenhet av något/några av systemen Readsoft/Exflow/Microsoft Dynamics AX
• Initiativförmåga och förmåga att slutföra uppgifter
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Meriterande är:
• Erfarenhet av systemansvar för något elektroniskt fakturahanteringssystem
• Erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet som konsult
• Erfarenhet av arbete tillsammans med entreprenörer/ i en entreprenöriell miljö
Du erbjuds
Vi erbjuder rätt person följande:
• Arbete i ett ledande företag i tillväxt
• Grundare som är snabba till beslut och gärna låter andra vara med och påverka
• Ett ungt företag där du kan gå in i en roll som inte är helt färdigdefinierad – där det återstår saker att skapa inom strukturer, processer och rutiner
• Stora möjligheter att bli en nyckelperson i företagets fortsatta utveckling
Vi ser fram emot din ansökan snarast.
Om företaget
Vi på Brain Accounting har i tio år arbetat med att leverera ekonomi- och lönetjänster till ägarledda tjänsteföretag med en omsättning 10-100 miljoner men även mindre noterade bolag, dotterbolag till utländska företag samt stiftelser och föreningar. Förutom ett komplett utbud av löpande ekonomitjänster erbjuder vi spetskompetens inom ekonomisk styrning och kontroll. Vi arbetar nästan dagligen med lönsamhetsbedömningar, koncernredovisningar, IFRS, kassaflödesanalyser, låneansökningar, momsregler och skatteberäkningar.
Start:
Snarast enligt överenskommelse
Lön:
Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
08-525 01 805
Malin Sjöström
0709-721470
Malin Sjöström
08 - 525 01 805
Rakel Jarl
070-972 13 52
Thomas Eklöf
Sara Molin
08-52501818
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Amir Norifard
0709-721595
Sara Molin
0766-331445
Hanna Jakobsson