OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår ekonomiadministration består av 2 grupper, Redovisning och Reskontra som är placerade under vår Administrative chef.
Rollen som Teamledare Reskontra innefattar ansvar för de dagliga reskontraflödena och ledning av det dagliga arbetet i gruppen som består av 4 ekonomiassistenter, förutom Teamledaren. Rollen är placerad vid vårt huvudkontor i Falun, men delar av Administrationen är placerad i Fagersta.
I gruppens ansvarsområde ingår bland annat följande:
? Kundreskontra (Fakturering, Support, Avstämning, Kreditförsäkring, Påminnelse- & inkassohantering som ligger på extern part)
? Leverantörsreskontra (Inkommande fakturaflöden/ Scanning/ Mallar, Underhåll av vårt attestflöde mm)
Vi är inne i ett skede med stort fokus på utveckling av våra processer och rutiner, vilket ger spännande möjligheter för dig som vill vara med och bygga en funktion som ligger i framkant vad gäller automatisering och effektivitet. Vi växer kraftigt och jobbar med allt större fakturaflöden, vilket kräver en ökad digitalisering och ständig utveckling av våra processer.
Vi ser att du har flerårig erfarenhet från arbete med reskontra, god datavana och gärna har varit med och drivit utvecklingsprojekt inom området. Som person är du driven och målfokuserat och kan hantera en roll som både kräver delaktighet i det vardagliga arbetet, arbetsledning och processutveckling.
Vi vill få in din ansökan senast 20e augusti till hakan.andersson@abkarlhedin.se, märkt: Teamledare och har du frågor får du gärna kontakta Håkan på 070-3755202.
AB Karl Hedin Bygghandel med 38 filialer och en omsättning kring 2 mdr är en snabbt växande bygghandelskedja med fokus på det lokala byggandet. Vi är en del i familjeföretaget AB Karl Hedin som äger hela träflödet ?från Planta till Planka?, vilket skapar unika förutsättningar att bygga en långsiktig tillväxt i våra lokala verksamheter.