Teamledare till Klippans kommuns kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Klippans kommun ligger i det attraktiva och expansiva nordvästra Skåne. Kommunen har under en följd år haft en jämn befolkningstillväxt och har ca 16 700 invånare. Hela kommunen präglas av den otroligt vackra naturen. Klippans kommun är en del av Familjen Helsingborg ett samarbete mellan 11 kommuner i Nordvästra Skåne.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. I Klippans kommun har du nära till kollegor och beslutsfattare.



ARBETSUPPGIFTER
Som teamledare för Klippans kommuns kundtjänst får du ett stimulerande och utvecklande arbete. Du ska tillsammans med resten av teamet ge god service till kommuninvånarna samtidigt som ni utvecklar verksamheten.

Klippans kommun invigde sin kundtjänst i april 2014 och vi vill nu ta nästa steg i vår utveckling att bli en kundtjänst som levererar både hög kvalitet och god service. I rollen som teamledare kommer du att arbeta med egna kundkontakter med också att ha ansvaret för att stötta kundtjänstgruppen i dess arbete, coacha dem samt följa upp inkomna ärenden. Kundtjänsten arbeta med kundkontakter via besök, telefon, e-tjänster, Facebook och på sikt även via chattfunktion. I ditt uppdrag ingår även ansvar för verksamhetens fortsatta utveckling, kontakt med förvaltningarna och med leverantörer samt för schemaläggning och för att lösa uppkomna situationer.


KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten bör ha några års erfarenhet av kundtjänst som teamledare eller motsvarande. Vi tror att du har dokumenterad erfarenhet av coachning av kollegor och medlyssning/analys av kundsamtal. Du har vana av att hantera besvärliga kunder på ett ödmjukt sätt. Vi ser också att du har en stor vana vid att arbeta i olika verksamhetssystem och att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Den vi söker är en kommunikativ person som brinner för att leverera god service. Som person är du prestationsinriktad, strukturerad, uthållig och lösningsorienterad. Du har en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. I rollen som teamledare är du en person som är tydlig och som kan få dina medarbetare att växa.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.
För tjänsten relevant högskoleutbildning är meriterande.


ÖVRIGT
Som rekryteringsverktyg använder vi Aditro Recruit för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. För att underlätta vår bedömning av ansökningar bör du därför använda Aditro Recruit elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar, det är därför av största vikt att Du är noggrann när du fyller i Din ansökan. Du söker jobbet genom länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kanslichef/kommunjurist Lars-Åke Svensson
0435-28 103
Projektledare Fredrik Norén

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0435-280 00
Upphandlingsstrateg Kurt Grönsund
0435-28197
Kanslichef/kommunjurist Lars-Åke Svensson
0435-28 103
Utvecklingsstrateg Anna Ilirzon
0435-286 89
Teamledare Kundtjänst Jenny Engkvist
0435-28012
Teamledare Kundtjänst Jenny Engkvist
0435-28012

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Klippans kommun, Kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 Tillträde efter överenskommelse och så snart som möjligt.
  • Publicerat: 30 juni 2015

Besöksadress

Trädgårdsgatan 12 KLIPPAN
None

Postadress

None
Klippan, 26480

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024