Teamledare till Mottagningsenhetens administrativa team i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker en teamledare till Mottagningsenhetens administrativa team. Har du den personliga kompetens och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt yrkesliv med många karriärvägar.

OM TJÄNSTEN
Mottagningsenhetens administrativa team är ett team som stödjer och servar alla enheter på Migrationsverket i Jönköping. Teamets arbetsuppgifter berör ekonomisk administration, personaladministration, inköp, fakturahantering, diariehantering samt vaktmästeri och städ.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga uppgift som teamledare är det operativa ledningsarbetet vilket innebär fördelning, samordning, uppföljning samt coachning i det dagliga arbetet för medarbetarna i teamet. Du ger medarbetarna förutsättningar och stöd så att verksamhetens mål avseende efterlevnad av offentliga regelverk, upphandlingar och arbetsmetoder följs. Du är också drivande i det kontinuerliga förbättringsarbetet avseende metod och arbetssätt. Utöver en coachande roll kommer du även att arbeta operativt i teamet med varierande uppgifter beroende på din bakgrund och erfarenhet. Du har en daglig dialog och återkoppling om verksamhetens resultat, målsättning och resursfördelning inom teamet och till enhetschefen.

VI SÖKER DIG SOM
Du har högskoleutbildning med ekonomisk-, samhällsvetenskaplig-, eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet så som personaladministration eller ekonomisk uppföljning. Har du genomgått någon form av ledarskapsutbildning ses det som meriterande. Meriterande är också om du har erfarenhet av att leda och utveckla grupper eller individer i någon form, gärna med ett coachande fokus i ett teambaserat arbetssätt. Extra meriterande är om du har erfarenhet av arbete som involverat upphandling och avtalshantering enligt lagen om offentlig upphandling. Meriterande är även erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är också kunskaper om hur Leanbaserat arbetssätt fungerar. B-körkort är ett krav.

Du uppvisar även intresse och motivation för tjänsten.

Personliga kompetenser

Som person tar du initiativ, du sätter igång aktiviteter och du uppnår resultat. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och du ser möjligheterna i förändringar. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar också grupper och du blir en referenspunkt för andra samt att du skapar engagemang och delaktighet.

Upplysningar

Anställningsform: Tillsvidare

Vi tillämpar individuell lönesättning

Placering: Jönköping

Tillträde för befattningen: Snarast möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Kontorstider

Vill du veta mer

För frågor gällande rekryteringsprocessen, mejla migrationsverket@academicwork.se Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du ulrika.ljungdahl@migrationsverket.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 2016-12-23. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem

INFORMATION OM FÖRETAGET
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 8 december 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024