Teater Västmanland söker Marknadschef

Arbetsbeskrivning

Teater Västmanland bygger för framtiden. I det ingår bland annat att ta ett förnyat helhetsgrepp på våra kommunikationsinsatser mot publik, media och samhälle. Därför inrättar vi nu en helt ny tjänst som Marknadschef. För dig som brinner för både kommunikation och kultur lär det här vara ett av Västmanlands mest spännande jobb! Teater Västmanland har nyligen slagit fast en strategisk varumärkesplattform som det bland annat blir din uppgift att konkretisera kommunikativt. Därtill kommer förstås en rad för teatern mycket viktiga uppgifter inom marknadsförings- och informationsområdena: Exempel på marknadschefens övergripande ansvarsområden * Upprättande av års- och kvartalsplaner för marknadsförings- och informationsarbetet inklusive budgetar * Att driva kommunikationsprocesser förknippade med teaterns övergripande varumärkesstrategi. Det gäller t ex framtagande av och upprätthållande av ny grafisk profil och olika kommunikationspolicies * Strategi, planering och genomförande av externt PR- och informationsarbete, inklusive pressreleaser, registerhantering, evenemangskalender till allehanda media och teaterorganisationer och så vidare, etablera intervjuer med teaterns personal, bjuda in recensenter, skapa och plantera nyheter och mediaevent osv * Helhetsansvar för utveckling och uppdatering av webbplatsen * Annonsering, inklusive planering, medieval, produktion eller beställning av material etc. * Ansvar för alla frågor relaterade till fotografering av föreställningar, repetitioner och medarbetare * Framtagande och distribution av reklam- och informationsmaterial: på stan, skolor, köpcentra, företag, äldreboenden, vid teaterhuset osv * Framtagande av övriga trycksaker såsom program, affischer, ev vepor med mera
* Ansvar för att bearbeta andra institutioner i Västerås: kommunen, turistbyrån, företag, konserthuset m m. Se till att Teater Västmanland syns: att skyltar kommer upp, att samarbeten och utbyten inom marknadsföring etableras, hotellpaket, busspaket
* Marknadschefen är även uppdragsgivare för det på extern konsult utlagda arbetet med teaterombud, inklusive träffar, information, nyrekrytering etc.
Arbetet innebär en spännande blandning av övergripande strategiskt, taktiskt och rent operativt arbete. Tjänsten innebär även visst personalansvar för en eller ett par medarbetare. Som marknadschef ingår du givetvis i teaterns ledningsgrupp. Vi söker dig som är en driven och utåtriktad marknadsförare. Du har lång erfarenhet av tillämpat, resurssnålt marknadsföringsarbete via många olika kanaler. Du är en mycket skicklig kommunikatör, såväl muntligt som i text och du förstår att se saker utifrån mottagarens synvinkel. Vidare har du hög integritet, tydlighet och en förmåga att få folk med dig. Du gillar att arbeta med många olika människor och att nätverka. Du är tillräckligt bevandrad med layoutprogram för att kunna sätta ihop enklare reklamenheter utifrån grafiska riktlinjer. Däremot behöver du inte vara grafisk formgivare då mer avancerade produktioner läggs ut externt. Du har troligtvis genomgått någon form av kommunikationsutbildning, till exempel Berghs, Grafiska institutet eller liknande. I bagaget har du dokumenterad erfarenhet av framgångsrikt, kvalificerat, marknadsföringsarbete inom kultursektorn, inkluderande rollen som uppdragsgivare åt externa leverantörer. Vi söker dig som är kreativ, professionell och kostnadsmedveten, med gott självförtroende och rejäla portioner eget driv. Samtidigt förstår du att prestigelöshet och stor samarbetsvilja är absoluta förutsättningar för att kunna lyckas i din roll på Teatern.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teater Västmanland
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 september 2009
  • Ansök senast: 20 september 2009

Liknande jobb


Marknadsansvarig

Marknadsansvarig

6 maj 2024

Marketing Operations Manager

Marketing Operations Manager

3 maj 2024