Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Drivs du av ge support till högteknologiska produkter i en inspirerande företagsmiljö och verka på en global marknadsplats?

Som Technical Support Engineer på marknadsledande Domino arbetar du med framförallt med support och utbildning av våra innovativa produkter för märkning, identifiering och spårbarhet.

Din placering är på företaget i Malmö.


Om verksamheten
Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.

Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.

Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 80 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 31000 anställda. Läs mer på www.domino.se


Mer om tjänsten
I denna tjänsten jobbar du med interna och externa projekt i en internationell miljö. Dina kontaktytor sträcker sig från dina kollegor i Malmö men även ut i organisationen och längts ut till distributörer och slutkunder
Typiska, men inte uteslutande, arbetsuppgifter i ett projekt för Technical Support Engineer är:
• Teknisk support och ärendehantering
• Utbildning av våra produkter till distributörer och andra kanaler som gynnar vårt säljarbete. Internationella resor förekommer
• Skapa verktyg, manualer och instruktioner som beskriver hur man använder våra produkter
• Systemintegrationsupport som hjälper kunder att hitta den bästa lösningen för deras applikationer
• Garantiärende
• Arbeta med ständiga förbättringar kring både produkter och arbetssätt med input från kunder, distributörer eller kollegor


Din profil
För att lyckas i rollen som Technical Support Engineer så tror vi att du har en gedigen erfarenhet av att ge support av produkter, ett stort tekniskt intresse och nyfikenhet.

På samma sätt ha känslan att hålla fast vid saker som fungerar och vara öppen för nya arbetssätt i en organisation med höga ambitioner.

Vi tror att din bakgrund innehåller någon teknisk utbildning med inriktning mekanik, mjukvara, elektronik eller liknande. Du har ett par års erfarenhet i yrket med arbetsuppgifter som tex support, ärendehantering, garantiärende.

En stor fördel är att du har erfarenhet att jobba med utbildning av andra. I rollen ingår regelbundna utbildningar av distributörer och säljkanaler. Med detta kommer även en del resor ingå i tjänsten.
Som person gillar du högt i tak och uppskattar att kunna vara självgående och ta egna initiativ och beslut. Ordning och reda och att ge stöd till kollegor är en självklarhet. Företaget tar väl hand om sin personal och därför är det enkelt att ge minst lika mycket tillbaka. Du känner dig trygg i din kompetens och yrkesroll och ser fram emot att dela med dig av din erfarenhet med andra. Du kan uttrycka dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2020
  • Ansök senast: 28 februari 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


13 mars 2024