Teknikansvarig

Arbetsbeskrivning

Adria Caravan AB har importrätten och försäljningen av Adria husvagnar, husbilar i Sverige, Norge och Finland. Företaget ingår i KABE- koncernen och drivs som ett separat bolag med lokaler i Tenhult, 1 mil utanför Jönköping. Läs mer på www.adria.se Organisationen består av 19 personer varav 15 av dessa sitter i Tenhult där eftermarknad, försäljning Sverige, marknadsföring och reservdelslager sitter gemensamt.

Till Tenhult söker vi nu en:


Teknikansvarig för Adria Husvagnar, Husbilar och Sun Living husbilar på den nordiska marknaden.


Som teknikansvarig ansvarar du för:

-Att vara länken mellan återförsäljare - tillverkare för att effektivisera och skapa arbetsmallar för olika garanti & servicejobb.
-Delta i utvecklingen av befintliga och nya produkter.
-Kontakt med slutkund vid eventuella reparationer där kund inte är nöjd med sin återförsäljare, återtag osv.
-Kontakt med slutkund angående omvägningar av begagnade husvagnar.
-Typningar Norge & Sverige
-Utbildning av nya återförsäljare och ny personal vad gäller eftermarknadssystem och service. Besök hos återförsäljare tillsammans med respektive försäljningsansvarig eller VD
-Viss del arbete och godkännande av olika garantiarbeten.



Arbetsuppgifter:

Du kommer i huvudsak arbeta med eftermarknadsfrågor per telefon. I tjänsten ingår att hålla kontakt med återförsäljare och producent för att hjälpa återförsäljare avhjälpa olika fel. Arbetet innebär en del administrativt arbete och det krävs att du är strukturerad. Du kommer att följa med till Slovenien med respektive försäljningsansvarig 1-3 gånger/år, för att gå igenom våra marknader och eventuella förbättringar vi borde göra. Arbetet är ett fritt jobb där du själv ansvarar över ditt eget ansvarsområde och hur olika saker borde lösas.

Kvalifikationer:

Vi tror att du har lägst gymnasieutbildning inom lämpligt område. Du är kunnig inom och har genuint intresse för den teknik och tekniska lösningar som finns i husvagnar & husbilar. Du bör ha god förhandlingsvana och en god social kompetens då arbetet innebär många kontakter med kunder, återförsäljare och tillverkare. Du måste ha goda språkkunskaper; flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Det är ett absolut krav att du har god organisatorisk förmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp.

Personliga egenskaper:

Du är en trevlig, öppen och serviceinriktad person. Du är stresstålig och har en förmåga att hantera flera saker samtidigt. Då du kommer att vara företagets ansikte utåt så är det en förutsättning att du kan ge en bra service även i stressiga situationer.

Om du har frågor om tjänsten så är du välkommen att höta av dig till: Ann-Sofie Stavreus, personalchef 036-393716.

Vi tar emot din ansökan på adress: KABE Husvagnar AB, att. Ann-Sofie Stavréus, Box 14, 560 27 Tenhult eller via mail: ann-sofie.stavreus@kabe.se Vi vill ha din ansökan senast den 31 maj.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adria Caravan AB TENHULT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 maj 2014

Besöksadress

Verkstadsvägen
None

Postadress

Box 15
TENHULT, 56027

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

15 mars 2024

1 mars 2024